آیت الله اعرافی:

حوزه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند ، گفت: حوزه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حوزه آماده هرگونه تعامل و همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: یکی از منویات مهم مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه علمیه توجه زیاد به مقوله هنر و به ویژه هنر دینی است .
وی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار طلبه حوزوی در رشته های مختلف هنری فارغ التحصیل شده‌اند.
مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه قم آمادگی دارد در قالب برنامه‌ریزی‌های راهبردی توافقنامه‌هایی را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کند.
وی خاطرنشان کرد:فروردین ماه سال آینده حوزه علمیه قم وارد یکصدمین سال تاسیس و فعالیت خود در دوره جدید می‌شود و در این عرصه نیز می‌توان همکاری هایی با هم داشت.
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه قم یکی از شهرهای شاخص در حوزه نشر کتب است ، تاکید کرد: باید حمایت لازم از این صنعت در تامین کاغذ و سایر ملزومات انجام بگیرد.
وی ادامه داد: حوزه علمیه خود را در مقام مطالبه‌گری و پاسخگویی در مسیر نظام و انقلاب اسلامی تعریف کرده‌است.
مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند، عنوان کرد: قم امروز کانون علم در جهان  است و از دولت انتظار می‌رود نگاه خود به قم را در جایگاه پمپاژ فکر و اندیشه در جهان معاصر معطوف کند.
وی ابراز کرد: شوراهای فرهنگ عمومی از نظر زیرساختی و نرم افزاری نیازمند بازسازی است تا بتواند به جایگاه واقعی خود نائل شود.
اعرافی ادامه داد: یکی از خلاء های کنونی این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند جایگاه واقعی خود را در قوه مقننه و قوه مجریه پیدا کند و انتظار می‌رود وزارت فرهنگ بتواند در این حوزه خلاءها را پر کند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/28584
اخبار مرتبط

نظرات شما