در ۲۴ ساعت گذشته؛

وضعیت نارنجی هم ترمز مرگ‌ومیر کرونا را نکشید/ کرونا جان ۲۰ شهروند قمی را گرفت

وضعیت نارنجی هم ترمز مرگ‌ومیر کرونا را نکشید به‌طوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته، کرونا جان ۲۰ شهروند قمی را گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بیماری منحوس کرونا همچنان در مدار مرگ حرکت می‌کند، به‌طوری‌که نفرها در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ شهروند قمی جان خودشان را بر اثر این بیماری از دست دادند.

این در حالی است که از روز شنبه ۲۰ شهریورماه وضعیت استان قم به لحاظ رنگ‌بندی کرونایی به رنگ نارنجی درآمده است، البته این وضعیت انتقاداتی را نیز به همراه داشته است.
در جدیدترین اظهارنظر در این زمینه احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این وضعیت قم قرمز است، گفت: آمار فوتی‌های کرونایی در قم همچنان بالا است که نشان می‌دهد وضعیت قم قرمز است.
این در حالی است که محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگویی اظهار داشت: طی این مدت ۱۸۳ نفر مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی بستری شدن ۱۴۵ نفر از این بیماران را موردتوجه قرارداد و گفت: ۱۱۱ نفر از بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز با تشخیص پزشکان معالج برای طی روند درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

قدیر مجموع بیمارانی که هم اکنون در مراکز درمانی استان تحت معالجه و درمان قرار دارند، را ۸۳۸ نفر ذکر کرد، و گفت: ۲۴۲ نفر از این بیماران به دلیل وخامت اوضاع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی افزود: طی بیست و چهار ساعت گذشته از مجموع یک هزار و ۴۱۸ مورد آزمایش کرونا انجام شده در استان، نتیجه ۳۷۸ مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۵۴۸ هزار و ۶۱ دُز واکسن به مردم این استان تزریق شده است.
این در حالی است که ساده‌انگاری کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی بسیاری از شهروندان همچنان این اجازه را به ویروس منحوس کرونا داده که در شهر قم جولان دهد.
در این میان نباید از سرعت بالای واکسیناسیون کرونا نیز گذشت که قطعاً با روند فعلی می‌توان در آینده نزدیک نسبت به واکسینه شدن همه افراد جامعه در برابر این ویروس امیدوار بود.

 


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28640
اخبار مرتبط

نظرات شما