مسابقه کیفیت بین لوازم التحریر ایرانی با خارجی!

حمایت از تولیدات داخلی کشور در زمینه نوشت افزار تنها با بازاریابی و معرفی این محصولات به خریداران و مردم میسر است در غیر اینصورت این صنعت رفته رفته به فراموشی سپرده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در این روز‌ها که به ایام بازگشایی مدارس نزدیک شده ایم و مردم در تب و تاب خرید وسایل مورد نیاز خود هستند، بازار لوازم التحریر ایرانی با وجود تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است در وضعیت خوبی قرار ندارد.

توانایی تولید نوشت افزار با کیفیت خوب داخلی در صورت حمایت

موسی فرزانیان، رئیس اتحادیه نوشت افزار  مطرح کرد:بسیاری از نوشت افزار کشور را می‌توانیم تولید بکنیم، اما وقتی می‌بینیم که مردم استقبال خوبی از آن نمی کنند، قاعدتا ظرفیت تولید کارخانه‌ها پایین می‌آید و کم کم این صنعت نوپا که لزوم بر آن است که حمایت شود به تعطیلی کشیده می‌شود.

وی ادامه داد:بسیاری از برند‌های تولید داخل در صنعت نوشت افزار را کسی نمی‌شناسد و همه گمان می‌برند که این اجناس به واسطه کیفیت بسیار خوبی که دارند، محصول خارج است و تولید کننده ایرانی نمی‌تواند آن را تولید کند.

در همین مورد با بازدید‌های میدانی که از مغازه‌های لوازم التحریر داشتیم این مسئله را از مردم و فروشندگان جویا شدیم:

لزوم آگاهی مردم از مبدأ تولید نوشت افزار 

یکی از این فروشندگان  گفت:خیلی از مردمی که به مغازه‌های ما مراجعه می‌کنند غالبا برایشان موضوع داخلی بودن یا خارجی بودن اهمیتی ندارد و بیشتر به ظاهر وسیله و قیمت آن توجه می‌کنند و برای آن‌ها مبدأ تولید آن اهمیت ندارد. البته در این میان کسانی هم هستند که از ما سوال می‌کنند که این محصول خودکار یا مداد رنگی ساخت کجاست و در مقایسه با همتای خارجی خودش که اغلب چینی است، چه مزیت‌ها و معایبی دارد.

وی ادامه داد:به طور کلی و از نظر من خیلی از لوازم التحریری که در داخل کشور تولید می‌شود، شاید از نظر قیمت، همپای قیمت جنس خارجی باشند، اما به جرئت می‌توان گفت که در این چند ساله بسیار روی کیفیت خود کار کرده اند و شاید در حال حاضر کیفیت بعضی از محصولات ما از خیلی از لوازم التحریر خارجی بهتر باشد.

یکی از خریداران لوازم التحریر نیز  عنوان کرد: من معمولا سعی میکنم که در زمان خرید نوشت افزار مورد نیازم چند اولویت را قرار دهم:یکی که این نوشت افزار از کیفیت خوبی برخوردار باشد، دیگر موضوع قیمت آن است و مبدا تولید این جنس هم که ساخت کدام کشور است اخرین اولویتم قرار دارد.

وی ادامه داد:در زمان خرید برخی از محصولات وقتی آگاهی پیدا می‌کنیم که این محصول ساخت ایران است و چنین کیفیتی دارد متعجب می‌شویم که چرا شرکت سازنده آن چنین محصولی را به ما معرفی نکرده است.

در پایان نیز باید گفت تا زمانی که شرکت‌ها وکارحانه‌های لوازم التحریر داخلی دست به سرمایه گذاری برای بازاریابی و معرفی تولیداتشان به مردم نکنند، این صنعت روز‌های خوشی را سپری نخواهد کرد، حتی اگر با کیفیت‌ترین محصولات جهان را تولید بکند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28825
اخبار مرتبط

نظرات شما