رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد :

قانون حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی به صحن علنی مجلس می آید

رئیس مجلس با اشاره به اینکه عمده کسب و کارهای جوانان در فضای مجازی است، گفت: فضای مجازی ما قانون گذاری ندارد که یکی از دغدغه های جدی پیش روی مجلس است که امیدواریم در چند ماه آینده این قوانین هم در صحن مجلس تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به بحث فضای مجازی، اظهار داشت: مجلس به این موضوع توجه دارد و در حال حاضر در کمیسیون مشترک بر اساس اصل 85 در طرح مربوط به حمایت از کاربران فضای مجازی و خدمات پایه فضای مجازی در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: البته بگذریم از این موضوع که گروهی در داخل و گروهی در خارج با این نگاه حرکت کردند که مجلس به دنبال محدودیت سازی است.این واقعا ظلمی در حق مجلس بود.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه ما باید فرزند زمانه خویش باشیم، گفت:  امروز عمده کسب و کارهای جوانان در فضای مجازی است.
وی اضافه کرد: یکی از الولویت ها در طرح  حمایت از کاربران در فضای مجازی به رسمیت شناختن ظرفیت های معنوی که بر اساس خلاقیت، دانش بنیان و تلاش جوانان ایجاد شده است می باشد.
قالیباف با اشاره به اینکه امروز در دنیا کمپانی هایی که در فضای مجازی هستند رشد اول اقتصاد و غول های اقتصادی دنیا شده اند، گفت: مجلس در حال عملیاتی کردن چنین کار مهمی است تا مشکل اشتغال و مشکلات مرتبط با آن در فضای مجازی را حل کند اما عده ای اینگونه سخن می گویند.
وی خاطرنشان شد: بله باید در این فضا جرم انگاری هم شود که در این خصوص قانون نداریم . فضای مجازی ما قانون گذاری ندارد که یکی از دغدغه های جدی پیش روی مجلس است که امیدواریم در چند ماه آینده این قوانین هم تصویب شود.
رئیس مجلس با اشاره به اینکه کسر بودجه، رشد نقدینگی  ساختار بودجه از موضوعات مهمی است که در اقتصاد کشور دخیل است، بیان کرد: اولویت اول مجلس اقتصاد و فرهنگ است و ما در قانون گذاری و نظارت متمرکز به این دو مورد هستیم.
وی ادامه داد: نظارت را هم بر قانون گذاری تقدم قرار داده ایم. لذا در این اوضاع کرونایی نظارت های میدانی نمایندگان، کمیسیون های مجلس و هیئت رئیسه در استان ها قطع نشده است.
قالیباف با اشاره به اینکه در سه قوه اجماع به وجود آمده است، گفت: امروز اجماع در جهت گیری ها بر اساس مکتب انقلاب،  اجماع با توجه به مسائل مردم ، اجماع بر اندیشه های اسلام سیاسی امام خمینی(ره) و اجماع بر اساس راهبردهای رهبری به وجود آمده است که فرصت خوبی برای انقلاب است.



انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/29256
اخبار مرتبط

نظرات شما