در گفتگو با قم فردا مطرح شد؛

آخرین وضعیت پروژه کارخانه تولید چادر در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:نظارت های مستمر بر مراحل پیشرفت کارخانه تولید پارچه چادر مشکی ادامه خواهد داشت با سرمایه‌گذاران نیز جلسه برگزار خواهیم کرد تا موانع و مشکلات شان را بررسی کنیم تا با کمک مسئولان ذیربط بتوانیم این موانع و مشکلات را حل کنیم.

​​​​محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: هفته گذشته بازدیدی از محل ساخت کارخانه تولید چادر مشکی قم که توسط ستاد اجرای فرمان امام در حال انجام است داشتیم دیوارکشی ها شروع شده است این کارخانه در حدود زمین ۱۵ هکتاری در حال ساخت است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد : ظرفیت تولید این کارخانه ۱۸ میلیون متر مربع پارچه چادری است که بزرگترین کارخانه تولید پارچه چادر در ایران خواهد بود کارخانه تولید پارچه چادری شهر کرد ۱۰ میلیون متر مربع است .

وی اضافه کرد : ما به دنبال تامین زیرساخت های لازم برای سرعت بخشیدن به احداث کارخانه پارچه چادری در قم هستیم در ابتدا به علت اینکه مشکل در تامین زمین وجود داشت و به علت مشکلاتی که در بحث تملیک داشت مدت زمان تملیک زمین طولانی شد و بعد طرح تغییر پیدا کرد و جابجایی زمین داشتیم مقداری زمان بر شد اما سرمایه‌گذاران قول دادند که با سرعت ساخت کارخانه را پیش ببرند قول دو ساله برای افتتاح و بهره‌برداری کامل این کارخانه تولید پارچه چادر داده شده است.

سیجانی بیان داشت: نظارت های مستمر بر مراحل پیشرفت کارخانه تولید پارچه چادر مشکی ادامه خواهد داشت و حدود یک ماه دیگر نیز برای سرکشی از روند پیشرفت کارخانه به محل احداث آن خواهیم رفت و با سرمایه‌گذاران نیز جلسه برگزار خواهیم کرد تا موانع و مشکلات شان را بررسی کنیم تچتا با کمک مسئولان ذیربط بتوانیم این موانع و مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: ۶۰ میلیون متر مربع نیاز داخلی پارچه چادر مشکی است که ۱۰ میلیون متر مربع آن توسط کارخانه شهرکرد تامین می شود و اگر کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در قم راه اندازی شود ۱۸ میلیون متر مربع آن یعنی تقریباً بیش از ۳۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کند.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/29402
اخبار مرتبط

نظرات شما