آلمان: گفت‌وگو با نماینده ایران بر ازسرگیری مذاکرات وین تأکید داشت

وزارت خارجه آلمان از دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان با مقامات آلمانی و گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وزارت خارجه آلمان در پیامی توییتری با اعلام سفر «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران به برلین، پایتخت این کشور، از دیدار با او و گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

این نهاد آلمانی در حساب کاربری توییتری خود نوشت: «معاون وزیر امور خارجه ایران امروز سفری به برلین داشت. ازسرگیری مذاکرات وین محور اصلی گفت‌وگوهای او بود.»

در ادامه این پیام نیز آمده است: «برای اطمینان از آن‌که انطباق با برجام و بازگشت سریع به این توافق انجام می‌شود باید مذاکرات را از جایی که در ۲۰ ژوئن خاتمه یافت دوباره آغاز کنیم.»

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) از سوی ۵ نماینده دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با تهران امضا شد، اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) از این توافق خارج شد.

هفته گذشته، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد، آخرین دور مذاکرات پیش از این در تاریخ ۳۰ خرداد ماه در وین برگزار شد.

همچنین به تازگی «پاتریک وینتور» خبرنگار روزنامه گاردین نیز اعلام کرد: «علی باقری کنی در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) با مقام‌هایی از وزارت خارجه انگلیس دیدار خواهد داشت. وزارت خارجه انگلیس از ایران خواسته تا هرچه سریعتر به میز مذاکره بازگشته و تعهد به قرارداد را اجرایی کند.»

از طرفی دولت فرانسه نیز در بیانیه‌ای از دیداری میان وزرای فرانسه و روسیه در پایان هفته جاری (۱۲ نوامبر/ ۲۱ آبان) با محوریت ایران خبر داده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29588
اخبار مرتبط

نظرات شما