مراجع عظام تقلید پیشگامان علم و فقاهت

بارها مراجع عظام تقلید و در رأس آن‌ها رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تکیه بر علم و استفاده از تجربیات و گفته‌های عالمان علوم مختلف تاکید کرده‌اند که در این میان جامعه پزشکی و بهره‌مندی از توصیه‌های این قشر در سلامتی جامعه مورد تاکید ایشان می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، روز پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه جمعی از معترضین به امر واکسیناسیون کرونا با تجمع در برخی خیابان‌های قم به سمت بیوت مراجع عظام تقلید حرکت کرده و با حمل پلاکاردهایی به موضوع واکسیناسیون کرونا در برای اقشار مختلف به‌نوعی اجباری شده اعتراض کردند.
در این میان حق طبیعی افراد است که به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود بپردازند و شاید دستگاه‌های مسئول نتوانسته‌اند در زمینه اقناع‌سازی این افراد به‌خوبی عمل کنند اما ذکر چند نکته خالی‌ازلطف نیست.
نخست این که مراجع عظام تقلید بارها بر ضرورت امر واکسیناسیون تاکید کرده و خودشان در برابر دوربین‌های خبرنگاران واکسن دریافت کردند، حال چرا باز این افراد بیوت مراجع را برای بیان اعتراض خود انتخاب کرده بودند جای سال دارد.
دوم این که بارها مراجع عظام تقلید و در راه آن‌ها رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تکیه بر علم و استفاده از تجربیات و گفته‌های عالمان علوم مختلف تاکید کرده‌اند که در این میان جامعه پزشکی و بهره‌مندی از توصیه‌های این قشر در سلامتی جامعه مورد تاکید ایشان می‌باشد.
سوم این که چرا این افراد به صحبت‌های مسئولان بهداشت در کشور از وزیر بهداشت گرفته تا پزشکان و مسئولان استانی اعتنایی نمی‌کنند؟
استفاده از تجربیات در زندگی بارها در توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) آمده است و تاکید شده که باید از این تجربیات استفاده کرد.
حال همین تجربیات و برآوردها نشان می‌دهد که دریافت واکسن موجب ایمنی در برابر کرونا شده و اگر فردی هم مبتلا شود ویروس نمی‌تواند به‌مانند قبل از واکسن در بدن فرد تأثیر بگذارد.
این مهم را همه تاکید می‌کنند چنانچه شاهچراغی استاندار قم که طی هفته گذشته به عنوان استاندار قم معرفی شدند در بازدید از بیمارستان امیر المومنین قم که مخصوص بیماران کرونایی است تاکید کرد که 90 درصد تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی است که تاکنون واکسن دریافت نکردند.
در واقع باید گفت علم گریزی برخی از افراد در حالی مردود است که گلایه آن‌ها جلوی بیوت مراجع عذر بدتر از گناه است چرا که همان طوری که بیان شد ایشان نه تنها واکسن دریافت کرده‌اند بلکه مردم را نیز دعوت به واکسیناسیون می‌کنند.


یادداشت از عباسعلی محمدی مطلع

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29605
اخبار مرتبط

نظرات شما