دیدار مجازی روسای جمهور آمریکا و چین/ بایدن: نمی‌خواهیم رقابت میان دو کشور منجر به تنش شود

جو بایدن و شی جین پینگ در حالی در یک دیدار مجازی با یکدیگر گفتگو می‌کنند که تنش‌های سیاسی میان دو کشور به اوج خود رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی خود برای کاهش تنش ها و گفتگو درباره اختلافات میان دو طرف اقدام به برگزاری یک نشست مجازی کردند. این نشست با موضوعاتی، چون بحث حقوق بشر و مسائل امنیتی آغاز شده است.

شی جین پینگ در شروع این دیدار بایدن را دوست قدیمی خود نامید و گفت هر دو طرف باید سطح ارتباطات و همکاری‌های خود را برای حل چالش‌های پیشرو تقویت کنند.

رییس جمهور آمریکا نیز تاکید کرد: دو کشور باید اطمینان حاصل کنند روابط آن‌ها در نهایت به درگیری و چالش‌های جدی مبدل نمی‌شود.

شی در ادامه قول داد که به نگرانی‌های واشنگتن از جمله موضوع حقوق بشر و سایر مسائل در هند و اقیانوس آرام رسیدگی کند.

این مذاکرات که ساعاتی پیش آغاز شده با هدف فشار بر پکن برای رعایت قوانین بین المللی در مورد مسائل تجاری و امنیتی برگزار می‌شود. هر دو طرف امیدوارند این مذاکرات بتواند بخشی از اختلافات این روز‌ها میان واشنگتن و پکن را حل و فصل کند.

آمریکا و چین این روز‌ها بر سر برخی مسائل از جمله منشاء ویروس کرونا، قوانین و مقررات تجارت و رقابت بین الملل، گسترش سلاح‌های هسته‌ای توسط پکن و افزایش فشار بر تایوان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29660
اخبار مرتبط

نظرات شما