عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با قم فردا:

توسعه روابط خارجی و پیوستن کشورمان به پیمان شانگهای مرهون سیاست خارجی عزتمندانه دولت سیزدهم است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیوستن ایران به پیمان شانگهای گفت: به این علت که دولت سیزدهم بر سر عزت ایران و استقلال ایران ایستادگی کرد همین باعث عقب نشینی مخالفان و کسانی که مانع پیوستن ایران به پیمان شانگهای می شدند شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت : در روزی که به وزرای دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی راه اعتماد داده می‌شد دو الویت در نظر گرفته شد یکی سلامت و جان مردم و دیگری نان و اقتصاد مردم مد نظر بود.

وی خاطرنشان کرد:  دولت سیزدهم در تامین سلامتی مردم و تهیه واکسن بسیار خوب عمل کرد و شاهد بودیم که در این چند ماهه میزان ابتلا و مرگ و میر مردم بر اثر ویروس کرونا بسیار کاهش یافته است که این نکته بسیار مثبت ارزیابی می شود.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اما در خصوص نان و معیشت مردم هر چند که برخی اقدامات کم کم خودش را نمایان می‌کند هنوز برای مردم ملموس نیست لذا باید در این جهت آقای رئیسی با شتاب بیشتری در این زمینه مسائل را دنبال کند تا مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی که گرفتار آن شدند رهایی پیدا کنند.
                                          
حاجی دلیگانی با اشاره به پیوستن ایران به پیمان شانگهای گفت: به این علت که دولت سیزدهم بر سر عزت ایران و استقلال ایران ایستادگی کرد همین باعث عقب نشینی  مخالفان و کسانی که مانع پیوستن ایران به پیمان شانگهای می شدند شد،به نوعی متوجه شدند که باید از موضع خودشان عقب نشینی کنند و گشایش هایی را اجباراً ایجاد کنند.


وی با اشاره به آزاد شدن بخشی از دارایی های ایران افزود: به نظر اگر داخل کشور انسجام داشته باشیم و اگر همه یک موضع اتخاذ کنیم طبیعی است که دولت های خارجی هم از مواضع زورگویانه خود عقب نشینی خواهند کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همین که آقای ظریف در جایی بیان کردند که تعجب می کنم زمانی که دولت ما سر کار بود کشورهای مربوط به مذاکره و برجام رویکرد اینچنینی به ایران نداشتند اما اکنون در دولت جدید این شرایط به وجود آمده است که کشورهای شرقی و برخی از مجموعه هایی که بین کشورها تشکل هایی در اروپا دارند اینطور رویکردشان به سمت ایران مثبت شده همین اظهارات نشان دهنده عملکرد مثبت دولت سیزدهم در سیاست خارجی است.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/29695
اخبار مرتبط

نظرات شما