سوگواره آیینی اخت الرضا در قم برگزار شد

سوگواره آیینی اخت الرضا با سخنرانی مدیرکل اوقاف استان قم و با اجرای مداحان و شاعران آیینی مشهور کشور، در بقعه علی بن بابویه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سوگواره آیینی اخت الرضا عصر سه‌شنبه همزمان با سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه(س) در بقعه مطهر علی بن بابویه قمی برگزار شد.

سخنران این برنامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف استان قم بود، وی با اشاره به سجایای اخلاقی و سیره نورانی زندگی بانوی نور و کرامت حضرت فاطمه معصومه(س)، بر ضرورت الگوگیری از این شخصیت بزرگوار تاکید کرد.

وی گفت: ولایت‌مداری و حرکت در مسیر حقیقت، بزرگ‌ترین درسی است که از زندگی این بانوی مکرمه می‌گیریم.

گفتنی است: اجرای این برنامه را مهدی کلانترزاده بر عهده داشت و برخی مداحان و شاعران آیینی کشور هم به شعرخوانی و مداحی پرداختند.

دکتر قاسم رضایی از البرز، حاج مهدی لیثی از تبریز، حاج یزدان ناصری از کرمانشاه، حاج حسن شالبافان، حاج سید علی حسین‌نژاد، از جمله چهره‌های شاخصی بودند که ابیاتی چند در وصف حضرت معصومه(س) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مدیحه سرایی کردند.

استاد حاج ولی‌الله کلامی از زنجان و امیر قربانی‌فر از شاعران آیینی کشورمان نیز در این مراسم نورانی، جدیدترین اشعار خود را متناسب با این ایام قرائت کردند.

گفتنی است: ابوالحسن علی بن حسین بن موسی بن بابُوَیْه قمی معروف به «ابن بابویه» و صدوق اول، پدر شیخ صدوق، فقیه و پیشوای مردم قم و از فقهای بزرگ شیعه در عصر غیبت صغری بوده ‌که بقعه وی هم اکنون در نزدیک حرم مطهر حضرت معصومه(س) محل زیارت شیعیان است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29697
اخبار مرتبط

نظرات شما