ذوالنور در گفتگو با قم فردا :

امیدواریم مذاکرات وین منافع ایران را تامین کند/ چک برجام باید به نفع ایران نقد شود

نماینده مردم قم با اشاره به اینکه مذاکرات وین برای برجام نیست بلکه برای اجرایی شدن برجام است گفت: امیدواریم مذاکرات وین منافع ایران را تامین کند و چک برجام به نفع ایران نقد شود.

​​​حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: در خصوص مسئله هسته ای چون دولت به تازگی روی کار آمده بود باید هم به تصمیم می رسید هم یک مدل جدید طراحی می کرد و هم یک وحدت نظر ایجاد می کرد برای مواجه با ۴+۱  و رایزنی های سلبی باید با اعضای ۱+۴ انجام می گرفت.


وی اضافه کرد: خوشبختانه این مسائل و طراحی ها و رایزنی های سلبی انجام گرفته است  و هشتم آذر ماه این مذاکرات آغاز خواهد شد که ما به نتیجه مذاکرات امیدوار هستیم که منافع ملت ایران تامین شود.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم مذاکرات وین مذاکراتی نباشد که چیز جدیدی بر مشکلات ایران و ملت ایران در قالب برجام اضافه کند بلکه مذاکرات پیش رو چک برجام را به نفع ملت ایران نقد کند.


ذوالنوری عنوان داشت: البته در این زمینه تلاش های خوبی توسط دولت سیزدهم انجام شده است و تصمیمات خوبی در زمینه برجام و واکنش به اظهارات غربی ها توسط جمهوری اسلامی اتخاذ شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملیت سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران به  دنبال مطالبه و نقد کردن چک نسیه برجام است تا سهم ایران از برجام دریافت شود جمهوری اسلامی دنبال برجامی است که حقوق ملت را تامین کند نه برجامی که غربی ها بخواهند در آن تغییری ایجاد کند، بنابراین جمهوری اسلامی هیچ تغییری را در برجام نمی پذیرد..

وی خاطر نشان کرد: اگر جمهوری اسلامی مذاکره می کند برای برجام نیست بلکه برای اجرایی کردن آن است، هر چند باید در برجام مذاکره می کردیم در دولت قبلی انجام شده امروز  فقط روی اجرای برجام، راه های اجرا و تامین حقوق ملت مذاکره می کنیم.

نماینده مردم قم تصریح کرد: جمهوری اسلامی  دنبال فرسایشی و طولانی شدن مذاکرات نیست زیرا طولانی شدن مذاکرات یعنی استمرار بلاتکلیفی در زمینه مسائل اقتصادی، پس جمهوری اسلامی اصلا با فرسایشی شدن مذاکرات خوشنود نیست و دنبال این است که مذاکرات کوتاه باشد.

گفتگو از مرضیه مهدیلو شیخ احمدلو

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/29746
اخبار مرتبط

نظرات شما