چرا حمله هکری «عصای موسی» سیلی محکم به سیستم امنیتی اسرائیل بود؟

علی عزالدین گفت: حمله سایبری گروه «عصای موسی» به شکل آزاردهنده ای بر بنیه امنیتی، روند زندگی عادی و ساختار حکومتی رژیم صهیونیستی تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مدتی است یک گروه هکری، موسوم به «عصای موسی» (Moses Staff) اعلام موجودیت کرده و هر از چند گاهی با شعار «افشاگری علیه جنایات اسرائیل» اخباری راجع به هک زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی منتشر می‌کند. ماه اکتبر این گروه هکری اطلاعات حساس صد‌ها سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را افشا کرد. اطلاعاتی حساس شامل «نام، آدرس، رده و واحد صد‌ها سرباز و افسر» ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله سایبری افشا شد.

«عصای موسی» همچنین تصاویر شخصی «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را منتشر و تاکید کرد «ما از تمامی تصمیم‌های شما مطلعیم و در نهایت جایی را هدف قرار می‌دهیم که انتظار آن را ندارید.» پیشتر نیز گروه «عصای موسی»، ۳ شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی را هدف حمله سایبری قرار داد. گروه هکری «عصای موسی» که این روز‌ها بلای جان صهیونیست‌ها شده است برای چندمین بار با ورود به سرور‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، تصاویر و نقشه‌های سه‌بعدی را از مراکز حساس این رژیم با دقت پنج سانتی منتشر کرد و نشان داد که امنیت تل‌آویو سست‌تر از آن چیزی است که صهیونیست‌ها مدعی هستند.

این گروه هکری حجم گسترده‌ای از اطلاعات را درباره اراضی اشغالی منتشر کرده است و می‌‎گوید «ما به زیرساخت‌های سایبری رژیم جنایتکار صهیونیستی نفوذ کرده و توانستیم ۲۲ ترابایت تصاویر ۳ بعدی را از تمام مناطق اسرائیل پیدا کنیم که توسط خود آن‌ها با دقت ۵ سانتیمتر گرفته شده است».

در این راستا، دکتر «علی عزالدین» مدیر روابط عمومی مؤسسه پژوهش های بین المللی لبنان و تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با تاثیر این حملات سایبری بر امنیت، وجهه بین المللی و توانمندی‌های رژیم صهیونیستی گفت: گروهی که برای اولین بار اعلام کرد حمله‌ای سایبری را علیه رژیم صهیونیستی انجام داده و مجموعه‌ای از اطلاعات موجود این رژیم را استخراج کرده است، بنیه امنیتی ارتش و برخی یگان‌های نظامی آن را هدف قرار داد که این مسئله بر روند زندگی عادی در شهرک نشین‌ها و ساختار حکومتی به شکل آزاردهنده‌ای تاثیر گذاشت، اما به دلیل سانسور رسانه‌ای که سران این رژیم در مورد اینگونه عملیات‌ها اعمال می‌کنند، اخبار آن خیلی رسانه‌ای نشده و پنهان کاری می‌شود.

چرا حمله گروه هکری «عصای موسی» سیلی محکم به سیستم امنیتی اسرائیل بود؟

علی عزالدین افزود: این حملات، عملیات نفوذ بود، نه عملیاتی برای تعطیل کردن خدمات؛ تعطیل کردن به مفهوم خارج کردن کامل شبکه از دسترس و متوقف کردن فعالیت آن است که ساعت‌ها و یا یک الی دو روز طول می‌کشد تا کنترل آن بازیابی و با حمله مقابله شود. اما عملیات نفوذ نیازمند یک گروه خبره، باتجربه و حرفه‌ای در زمینه سایبری است تا به سرور‌ها و سیستم‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کنند و بتوانند بیست و دو ترا بایت اطلاعات را دانلود و ذخیره کنند. این مسئله‌ای است که گفته می‌شود این رژیم طی این حمله سیلی محکمی دریافت کرده است؛ چرا که دانلود و ذخیره هر ترا خود نیاز به وقت زیادی دارد و اگر یک گروه غیرحرفه‌ای این کار را انجام می‌داد دانلود بیست و دو ترا و چه بسا بیشتر دستکم به بیست ساعت کار نیاز دارد؛ بنابراین در این زمان یگان‌های حفاظتی برای جلوگیری از اجرای این عملیات و هک سرور‌ها چه می‌کردند که نتوانستند مانع از آن شوند؟ آیا ما برابر یک پدیده جدید در عرصه نفوذ و دور زدن سیستم‌های امنیتی قرار داریم؟

این کارشناس برجسته لبنانی خاطر نشان کرد: در هر حالت، حجم خسارت و نیز ناتوانی مدیریت سایبری رژیم صهیونیستی به وضوح نمایان است. زمان مهم‌ترین عامل در تسخیر جبهه‌های پشتی دشمن و اتاق‌های تاریک آن است. تیم هکری بر عملیات گمراه سازی، در پروتکل‌های خود تکیه کرده تا اطلاعات گرفته‌شده را با توزیع آن در چندین سرور در مناطق مختلف، و سپس گروه‌بندی مجدد آن‌ها از عملیات ردیابی و تعقیب از سوی دشمن با هدف بازیابی آنها، جلوگیری کند. موفق‌ترین روش اتخاذ تاکتیک و بهره برداری از خلأ‌های فنی در شبکه‌های حفاظتی دشمن برای جلوگیری از شناسایی در هنگام نفوذ بدون جلب توجه تیم حفاظت، تقویت سرور‌ها و دور زدن استاندارد‌های امنیتی است.

 
 

بی اعتمادی سربازان اسرائیلی به فرماندهان خود و تضعیف روحیه آنها

تحلیلگر لبنانی ادامه داد: عملیات دستیابی به اطلاعات بسیار حساس امنیتی و نظامی اسرائیل و انتشار تصاویر هوایی از تاسیسات حیاتی در دو عرصه نظامی و امنیتی، شوک بزرگی را به سران رژیم صهیونیستی وارد کرد و به ویژه نقشه‌های منتشر شده در اینترنت و دارک نت، دقت بالایی از نقشه‌های سه بعدی و اطلاعات سربازان ارتش اسرائیل را به نمایش گذاشت. اکنون این سربازان دیگر به فرماندهان خود اعتماد نخواهند داشت؛ چرا که می‌دانند اطلاعاتشان منتشر شده و زندگی آن‌ها در معرض خطر است. این سرباز چگونه می‌تواند با بی اعتمادی به جبهه پشت خود از طرفی و فرماندهان میدانی خود از طرف دیگر پا به جنگ بگذارد؟ قطعا او در این جنگ با ناامیدی، رعب و وحشت و حقیرانه شکست خواهد خورد. همانگونه که در آغاز جنگ دوم رژیم صهیونیستی علیه لبنان هنگام رو در رویی یگان‌های ویژه این رژیم با رزمندگان مقاومت اسلامی رخ داد.

کارگزاری برنامه های جاسوسی در سرورهای اسرائیلی برای حملات بعدی

وی در ارتباط با نتایج جنگ سایبری در دوره کنونی و توضیح اینکه چه کسی در این عرصه دست برتر را دارد، گفت: جنگ‌های سایبری، نسل‌های جدیدی از جنگ هاست که با عناوین مختلفی شاهد آن خواهیم بود. اکنون اگر سازمان‌های حفاظتی ارتش اسرائیل می‌خواهند تا سرور‌ها را پاکسازی و اطلاعات از دست رفته را بازیابی کنند، باید این سرور‌ها را مسدود کرده و از سرور‌های جایگزین استفاده کنند که حتی ممکن است این سرور‌ها نیز توسط گروه «عصای موسی» مورد هدف قرار گرفته باشد؛ زیرا در عرصه سایبری کسی که چیزی را دریافت می‌کند همچنین می‌تواند چیزی را نیز جاگذاری کند و برنامه‌های جاسوسی خود را در سرور‌های بسته بکارد تا بعدا عملیات جاسوسی را مدیریت، شبکه‌ها را تخریب و به سیستم‌ها دوباره نفوذ کند.

 
 
 

موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی و چالش بزرگ گپ های امنیتی آن

علی عزالدین تصریح کرد: نکته خنده دار، انتشار اطلاعات "بنی گانتز" وزیر جنگ اسرائیل است؛ یعنی وزیری که خود مسئول امنیت بوده، مورد هدف قرار گرفته است؛ بنابراین این رژیم در سایه این حملات چگونه می‌تواند تداوم پیدا کند. این یک چالش بزرگ پیش روی مؤسسات نظامی و امنیتی اسرائیل است. نام عصای حضرت موسی (ع) که در کتب آسمانی در جا‌های مختلف ذکر شده است، قصد دارد دریای استکبار صهیونیستی را شکافته و جادوی وجود آن و اعتبار امنیتی آن را که قبلاً در جنگ سایبری متزلزل شده بود، از بین ببرد. امروز این رژیم که جزء پنج رتبه برتر در عرصه اطلاعات امنیتی و جنگ سایبری به حساب می‌رفت، در مقابل پیشرفت محور مقابل در این زمینه متزلزل شده است؛ ما شاهد تغییراتی در علوم جنگ خواهیم بود و کسانی که این جنگ‌های جدید را رهبری خواهند کرد، نیرو‌های سایبری هستند که در تحولات منطقه‌ای تأثیرگذار خواهند بود و هرکس در این عرصه دست بالا را داشته باشد، در خط مقدم بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی مؤسسه پژوهش های بین المللی لبنان در پایان گفت: "عصای موسی" از لحاظ دینی و اسلامی نیز اهمیت زیادی دارد؛ عصای موسی چیزی بود که به آن تکیه می‌داد و با آن برای گوسفندانش برگ می‌ریخت و در نهایت جادوی ساحران را باطل کرد و دریا را شکافت. سحر امروز در دنیای ما، همان رژیم صهیونیستی است که قدرت‌های جهانی در خاک ما ایجاد کرده اند، اما با عصای محور مقاومت باطل خواهد شد و از بین خواهد رفت.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29768
اخبار مرتبط

نظرات شما