عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

۲۱ مانع در مسیر افزایش جمعیت شناسایی شده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲۱ مانع برای ازدواج شناسایی شد و راهکارهای مناسب برای آن تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  امیرحسین بانکی پور در نشست علمی که ظهر امروز با موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار با بیان این که برنامه‌های توسعه در کشور در راستای خانواده نبوده است، اظهار داشت:در طی این سال‌ها همواره برنامه‌های توسعه علیه خانواده بوده است.

وی  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تاکید این قانون بر روی خانواده است و هدف از آن حمایت و پشتیبانی از خانواده است.
بانکی پور ابراز داشت: در حال حاضر به سمت فاجعه‌ای نزدیک می‌شویم که در تاریخ ایران مانند نداشته است به‌طوری‌که موضوع جمعیت در آینده تبدیل به ابر بُحران می‌شود.
وی با مقایسه ایران و اروپا در زمینه پیری جمعیت تصریح کرد: در اروپا ۳۰۰ سال زمان برد تا کشورهای این قاره پیر شوند اما در ایران طی ۳۰ سال این اتفاق رخ خواهد داد.
عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: علاوه بر این مردم تمام کشورهای اروپا به یکباره پیر شدند اما در خصوص کشور ما با کشورهای همسایه این موضوع فرق می‌کند و تنها ایران است که در نقشه سی‌سال بعد سازمان ملل پیر شده است.
وی با بیان این که این موضوع از لحاظ امنیتی نیز خطرآفرین است، تاکید کرد: ایران هر زمانی که در برابر کشورهای منطقه ضعیف‌تر شده کشورهای منطقه به مرزهای جغرافیای کشورمان طمع کرده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرق دیگر اروپا با ایران است که این کشورها در حالی وارد بحران جمعیتی شدند که توسعه‌یافته و ثروتمند بودند که با کشورمان که درحال‌توسعه است قابل‌مقایسه نیست.
وی تاکید کرد: در راستای تدوین قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۲۱ مانع برای ازدواج شناسایی شد و راهکارهای مناسب برای آن تدوین شد.

عضو کمیسیون فرهنگی  ابراز داشت: الگوی مسکن خانواده‌ها، نگرانی از بیکاری سرپرست خانواده، اشتغال و نگرانی آتیه زنان، هزینه بالای مراکز ناباروری، عقیم‌سازی بی‌رویه در دهه ۷۰، افزایش سزارین، قبح‌زدایی از سقط جنین، عدم اطمینان به زندگی مشترک، نهادینه شدن فرزند کمتر زندگی بهتر و رایگان بودن اقلام پیشگیری از جمله عوامل بازدارنده در افزایش جمعیت است.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29926
اخبار مرتبط

نظرات شما