رئیس پژوهشکده زن و خانواده:

فقط 8 درصد خانواده‌ها تمایل دارند که سه فرزند داشته باشند

رئیس پژوهشکده زن و خانواده گفت: بر اساس پژوهش‌هایی که صورت‌گرفته تنها 8 درصد خانواده‌ها برای داشتن سه فرزند تمایل دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد زیبایی نژاد در نشست علمی که ظهر امروز با موضوع خانواده، جمعیت و فرزندآوری در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار اظهار داشت: نظام تربیتی در کشور ما نه‌تنها در راستای حمایت از خانواده نیست بلکه ضد خانواده است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.
وی ادامه داد: به هراندازه که در نظام تربیتی تحصیلات افراد بالاتر می‌رود پایبندی به هنجارها و ارزش‌های اسلامی کاهش پیدا می‌کند.
زیبایی نژاد بر ضرورت چاره‌اندیشی در زمینه جمعیت تاکید کرد و بیان داشت: توانایی مالی و رشد اقتصادی امید به زندگی را افزایش می‌دهد که موجب افزایش جمعیت و اجرایی‌شدن سیاست‌های جمعیت می‌شود.
وی با رد برخی از آمارهایی که میزان علاقه‌مندی خانواده‌ها به فرزند سوم را 60 درصد عنوان می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌هایی که صورت‌گرفته تنها 8 درصد خانواده‌ها برای داشتن سه فرزند تمایل دارند.
کارشناس حوزه خانواده با اشاره به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی تصریح کرد: در این زمینه ما باید فهم جامعه را در نظر بگیریم و این‌گونه نباشد که پشت درب‌های بسته برای مردم قانون بنویسیم.
وی بیان داشت: باید کار به جایی برسد که مردم آرزوی فرزند داشته باشند نه این که با قانون آن‌ها را به سمت فرزندآوری ببریم، باید قانون‌گذاران از ارزش‌هایی که برای مردم محترم است، آگاه باشند.

گفتگو از سیده زهرا موسوی

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29927
اخبار مرتبط

نظرات شما