حمایت آمریکا و غرب، مهمترین عامل جنایت اسرائیل علیه کودکان است

کارشناسان لبنانی، کودک کشی و نقض حقوق کودکان مسلمان از سوی اسراییل را برآمده از تفکر افراطی صهیونیسم توصیف کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،بر اساس گزارش جنبش جهانی دفاع از کودکان شاخه فلسطین، فقط در سال ۲۰۲۱ در حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۷۷ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۱۴۹ نفر هم بازداشت شدند و سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک را هم به صورت نظامی محاکمه می‌کند.

 این گروه حقوق بشری در بیانیه ای اعلام کرد «شهادت ۷۷ کودک فلسطینی بر اثر تیراندازی نیرو‌های اشغالگر از ابتدای سال جاری تا امروز را مستند کرده است که ۶۱ نفر از آن‌ها در نوار غزه و ۱۶ کودک در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی هستند».

همچنین، بر اساس داده‌های کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در جریان تجاوزات اسرائیل به نوار غزه در فاصله ۱۰ تا ۲۱ مه ۲۶۱ فلسطینی از جمله ده‌ها کودک کشته و ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند. اسرائیل از سال ۲۰۰۰ حداقل ۱۹۰۰۰ نوجوان فلسطینی بین ۱۰ تا ۱۸ سال را دستگیر کرده است. 

در این راستا و در ارتباط با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حقوق کودکان و بازداشت، محاکمه و کشتار آن‌ها، دکتر «محمد شمص» مدیر خبرگزاری الخنادق لبنان و تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،، تصریح کرد: محاصره تحمیلی علیه نوار غزه از سال‌های پیش تاکنون، یک محاصره ظالمانه است که تمام گروه‌ها و ملت فلسطین اعم از زنان، کودکان، کهنسالان و جوانان را دربرمی گیرد. البته در این محاصره ظالمانه، کودکان بیش از سایرین تحت تاثیر قرار گرفته و آسیب می‌بینند؛ به گونه‌ای که از ساده‌ترین مسائل حیاتی و زندگی عادی در سایه تجاوزات متعدد به نوار غزه محروم هستند.

کودکان فلسطینی حتی از حقوق آموزشی محروم هستند

محمد شمص افزود: این کودکان به هیچ وجه احساس امنیت و آرامش ندارند. آن‌ها حتی از حقوق آموزشی خود در نتیجه محاصره و پیامد‌های اقتصادی، اجتماعی، پرورشی و فرهنگی آن محروم هستند. علاوه براین، مسئله بازداشت‌های بی حساب و کتاب و غیرقانونی توسط عناصر رژیم صهیونیستی به شدت این کودکان را آزار می‌دهد؛ در حال حاضر صد‌ها کودک فلسطینی وجود دارند که در زندان‌های رژیم اشغالگر تحت بازداشت هستند و بدون اینکه هیچ یک از قوانین انسانی و بین المللی رعایت شود، به مانند متهمان نظامی محاکمه می‌شوند.

سکوت جامعه بین الملل و معیارهای دوگانه سازمان های حقوقی

مدیر خبرگزاری الخنادق با اشاره به معیار‌های دوگانه و تبعیض آمیز سازمان‌های بین المللی و حقوقی ادامه داد: بار‌ها اتفاق افتاده که کودکان مقابل دوربین‌ها و جلوی چشم خبرنگاران و سازمان‌های بین المللی بازداشت شده اند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و به شیوه‌ای غیرانسانی با آن‌ها رفتار شده است؛ اما این سازمان‌های مدعی برای جلوگیری از وقوع این جنایت چه کرده اند؟! اکنون صد‌ها کودک در زندان حضور دارند که تحت فشار‌های روحی وحتی در برخی موارد تحت شکنجه قرار دارند، اما آیای صدای اعتراضی در جهان به این همه جنایت شنیده می‌شود؟ هرگز.

وی در مورد تبعات اقتصادی محاصره نوار غزه توسط اشغالگران و تاثیر آن بر کودکان گفت: در سطح اقتصادی نیز، گرسنگی سلاحی است که رژیم اسرائیل برای به زانو درآوردن ملت فلسطین و تغییر موضع نسل‌های آینده از آن استفاده می‌کند؛ اما کودکان فلسطینی اگرچه کوچکند، اما بزرگ مرد هستند و بنابراین محاصره، بازداشت ها، گرسنگی و محاکمه تفکر مقاومت نزد ملت فلسطین به ویژه نسل جدید و کودکان آن را تغییر نخواهد داد.

کودک کشی، زائیده تفکر افراطی صهیونیسم/حمایت آمریکا و غرب، مهمترین عامل جنایت اسرائیل علیه کودکان است

ید طولای رژیم صهیونیستی در جنایت علیه کودکان

محمد شمص با تأکید بر اینکه جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان سابقه‌ای طولانی دارد، اضافه کرد: تجاوزات اسرائیل علیه حقوق کودکان فلسطینی و به طور کلی کودکان مسلمان سابقه‌ای طولانی دارد و به عنوان مثال جنایتی که این رژیم در لبنان علیه کودکان منطقه «قانا» مرتکب شد و به دنبال آن ده‌ها کودک به شهادت رسیدند، یک نمونه کوچک از جنایت‌های آن است؛ بنابراین تجاوزات آن علیه کودکان، تجاوزاتی آشکار و علنی است؛ چرا که این رژیم مورد حمایت آمریکا و غرب قرار دارد و به هیچ وجه اعتبار و احترامی برای قوانین و جامعه بین الملل قائل نیست و به همین خاطر به خود اجازه می‌دهد تا این جنایت‌ها را تکرار کند.

حمایت آمریکا و غرب، مهمترین عامل جنایت اسرائیل علیه کودکان

این کازشناس مسائل بین الملل نقش آمریکا و به طور کلی غرب در حمایت از این رژیم را مهمترین عامل تکرار این جنایت‌های دانسته و ادامه داد: کودکان قانا همچنان در ضمیر و وجدان بیدار لبنانی‌ها و افکار عمومی جهان ثبت و زنده هستند؛ اما مشکل اینجاست که چه کسی می‌خواهد اسرائیل را به خاطر این جنایات محاکمه کند؟! متاسفانه امروز، قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکا بر اقدامات اسرائیل سرپوش گذاشته و حتی از آن حمایت می‌کنند و شریک جرم آن محسوب می‌شوند، بنابراین نمی‌توان از نقض حقوق کودکان فلسطینی و مسلمان سخن گفت و نقش آمریکا را در آن نادیده گرفت؛ چه از این جهت که تسلیحات و بمب‌های مدرن را برای بمباران غیرنظامیان در اختیار این رژیم قرار می‌دهد و چه از این جهت که از آن حمایت کرده و با استفاده از حق وتو در سازمان ملل، مانع از محاکمه و مجازات این رژیم می‌شود.

بازداشت و محاکمه کودکان فلسطینی، پدیده عجیب قرن بیست و یکم

وی با تأکید بر اینکه مدل نقض حقوق کودکان در فلسطین یک پدیده بی سابقه است، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل امروز تنها رژیمی است که آزادی کودکان و حقوق آن‌ها را نقض می‌کند و با این کودکان برخورد ظالمانه دارد؛ چه از این لحاظ که آن‌ها را بازداشت و محاکمه می‌کند و چه از این لحاظ که حقوق آن‌ها را نقض می‌کند که این یک پدیده عجیب و غریب در قرن بیست و یکم محسوب می‌شود و انتظار می‌رود جامعه بین الملل در قبال آن اقدام عاجل داشته باشد. محاکمه کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی محاکمه‌ای ظالمانه و غیرقانونی است و نقض کامل قوانین و عرف بین الملل به شمار می‌رود؛ اما متأسفانه جامعه بین الملل سکوت کرده و بدون هیچ اقدامی، این جنایات علیه کودکان را به نظاره نشسته است. مشکل اساسی حمایت آمریکا و غرب از اسرائیل است و سازمان‌های حقوقی که ادعای حمایت از حقوق زنان، کودکان و به طور کلی ادعای حمایت از حقوق بشر را دارند، مقابل تمام تجاوزات علیه کودک فلسطینی ساکت هستند. این دوگانگی فقط در دنیای سیاست وجود ندارد، بلکه در مورد قوانین و محاکمات نیز وجود دارد؛ به گونه‌ای که حتی بین کودک غربی و کودک فلسطینی تفاوت وجود دارد و گویی محاکمه این کودکان صرفا یک آماری است که اعلام می‌شود و اهمیتی ندارد.

کودک کشی، زائیده تفکر افراطی صهیونیسم

«خلیل محمد دیب فهیم»، رئیس هیأت سیاسی حزب «اتحاد بیروت» و رئیس مرکز فرهنگی عربی لبنان نیز  تجاوز به حقوق کودکان فلسطینی را بر آمده از تفکر افراطی صهیونیسم توصیف کرد و گفت: رژیم صهیونیستی یک مکانیزم نفرات انگیز را از دهه‌ها پیش علیه نسل‌های مختلف فلسطین اعمال کرده است که هدف اول آن سرکوب کودکان، بلکه کشتار آنهاست. این چیزی است که تفکر افراطی اشغالگر طماع صهیونیستی بر آن بنیان شده است و می‌خواهد ملیت، قومیت، استقلال، تمدن و همه چیز ما را از ما بگیرد.

کودک کشی، زائیده تفکر افراطی صهیونیسم/حمایت آمریکا و غرب، مهمترین عامل جنایت اسرائیل علیه کودکان است

خلیل دیب با اشاره به اینکه کودک آزاری و کودک کشی عادت همیشگی اسرائیل است، افزود: رژیم صهیونیستی کودکان را سرکوب و بازداشت می‌کند و حتی آن‌ها را می‌کشد همانطور که در جنگ علیه منطقه قانا در لبنان رخ داد و بیشتر شهدای آن کودکان بودند. در جنگ علیه فلسطین نیز اکثر قربانیان کودکان هستند، در تجاوزات به سوریه نیز اماکن پناهندگی کودکان بمباران می‌شود. در یمن نیز با مشارکت شرکای قدیمی و جدید خود از کشور‌های عربی خلیج فارس کودکان را به شهادت می‌رسانند. در عراق نیز پروژه کودک کشی بوده است. زیرا می‌دانند که کودک یک روزی بزرگ خواهد شد و با گرفتن پرچم مبارزه در دست وطن خود را از لوث صهیونست‌ها و شرکای سعودی آن‌ها پاک خواهند کرد.

پروژه توطئه آمیز صهیونیسم جهانی در منطقه

این کارشناس لبنانی نقض حقوق کودکان و کودک کشی در فلسطین و منطقه را یک پروژه توطئه آمیز از جانب صهیونیسم جهانی و غرب عنوان کرد و گفت: توطئه و پروژه‌ای که برای منطقه و به ویژه خاورمیانه طراحی شده است، جلوگیری از رشد فکری، اجتماعی، فرهنگی، پرورشی و آموزشی است؛ بنابراین آن‌ها بر کشتار کودکان تمرکز دارند و عجیب نیست که ماشین کشتار رژیم صهیونیستی کودکان عرب و مسلمان را هدف قرار دهد، چراکه می‌داند این کودک روزی بزرگ خواهد شد و ریشه‌های اشغالگری را از وطن خود بیرون خواهد کشید.

وی ادامه داد: این چیزی است که برای آن برنامه ریزی شده و رژیم اشغالگر بی تمدن و غیرانسانی وقتی در میدان یا سیاست شکست می‌خورد، به خشونت روی می‌آورد و خشونت خود را هم از کودکان آغاز می‌کند، بنابراین عجیب نیست که می‌بینم این رژیم کودکان فلسطینی را بازداشت و محاکمه می‌کند و احیانا آن‌ها را به شهادت می‌رساند و مقابل اینهمه جنایت، جامعه بین الملل و مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده و شریک جرم این رژیم جنایتکار می‌شوند.

خلیل دیب در پایان تصریح کرد: توکل ما پیش از همه بر خدای متعال است و پس از آن بر هوشیاری نسل‌های آینده برای نجات کشور و وطن خود از چنگال صهیونیسم و متحدان جدید آن‌ها در منطقه چشم دوخته ایم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29967
اخبار مرتبط

نظرات شما