منظر شهری قم تبدیل به پیام بازرگانی شده است+تصاویر

مدت ها تبلیغات محیطی در شهر مقدس قم به شدت افزایش یافته و معابر و خیابان های اصلی شهر پر شده از تبلیغات بازرگانی که چهره شهر را تحت و الشعاع قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مدت ها تبلیغات محیطی در شهر مقدس قم به شدت افزایش یافته و معابر و خیابان های اصلی شهر پر شده از تبلیغات بازرگانی که چهره شهر را تحت و الشعاع قرار داده است تا جایی که پل های هوایی عابره پیاده رسما تبدیل به پایه های تبلیغاتی شده و به علت پوشش دو طرفه تبدیل به تونل شده و کمتر کسی راغب با استفاده از این پل ها است.

معابری که محل تردد مردم و زائران است اما این تبدیل به پیام بازرگانی شده است و کمتر نشانه ای از ام القرای جهان اسلام دارد.

طبق مصوبه سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی مصوب جلسه 198 مورخ 27/11/1388 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ شورای فرهنگ عمومی، شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه 198 مورخ 27/11/1388 براساس تفویض جلسه 638 شورای عالی انقلاب فرهنگی، مصوبه سیاستها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی  درفضاهای تبلیغاتی نباید تبلیغات بازرگانی برتبلیغات فرهنگی غالب باشد،  بخشی از فضاهای تبلیغات شهری و برون‌شهری باید به تبلیغات تأثیرگذار فرهنگی اختصاص یابد.

اما این مسئله در منظر شهری قم رعایت نمی شد و فرهنگ فدای پول های به دست آمده از تبلیغات محیطی می شود.

انتهای پیام/۱۷۰


گالری عکس
http://qomefarda.ir/30003
اخبار مرتبط

نظرات شما