مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در گفتگو با قم فردا مطرح کرد:

تعطیلی کلاس درس در صورت ابتلای حتی یک دانش آموز به کرونا

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه دانش آموزانی که کوچکترین علائم بیماری دارند حق شرکت در کلاس های حضوری مدارس را ندارند گفت: در صورت ابتلای حتی یک دانش آموز به کرونا کلاس درس تعطیل و آموزش آن کلاس مجازی خواهد شد.

حمید رضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: از ۱۵ آبان ماه و از ابتدای آذر ماه مباحث آموزشی مدارس حضوری شده است و استان قم نیز طبق بخشنامه ستاد ملی کرونا مدارس را حضوری برگزار می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم در پاسخ به این سوال که برخی از خانواده ها از حضور دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس و بین ابتلا به کرونا نگران هستند؟ گفت:  تشخیص اینکه چه میزان کلاس های حضوری و مجازی باشد بر عهده انجمن اولیا و مربیان مدرسه است که برای برخی از دانش‌آموزان خاص که بنا به دلایلی از جمله بیماری های موضعی  و دیگر موارد ، انجمن اولیا و مربیان و مدیر مدرسه تصمیم خواهد گرفت که برای آنها نیز برنامه‌ریزی آموزشی در فضای مجازی داشته باشد .

شیخ الاسلام در پاسخ به این سوال که اخیرا اعلام شده ۴۸ دانش آموز قم مبتلا به کرونا شده اند و خانواده‌ها را بیشتر نگران کرده است این مسئله برای تعطیلی مدارس کافی است ؟ گفت:  تنها هفت نفر از این دانش آموزان جزء دانش‌آموزان بودند که به صورت حضوری در مدارس حاضر شدند و بقیه آنها دانش‌آموزانی بودند که آموزش مجازی دریافت می‌کردند  و هنوز وارد مدرسه نشده بودند.

 وی تصریح کرد: در رنج سنی ۱۲ سال تا ۱۸ سال هر کسی را که به کرونا مبتلا است و به مراکز درمانی مراجعه می‌کند دانش‌آموز لحاظ میکند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم در این خصوص که  برخی از والدین اظهار می‌کنند که فرزندان آنها علایم بیماری کرونا را دارند آیا می توانند در مدارس حضور پیدا کنند؟ تاکید کرد: خیر؛ به هیچ عنوان دانش‌آموزانی که علایم بیماری دارند نباید به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند با تدابیری که اندیشیده شده  دانش آموز از طریق فضای مجازی آموزش می‌گیرد و از درس عقب نمی‌افتد دانش‌آموزان که علائم بیماری را دارند حتی علائم کوچک بیماری را دارند در هیچ شرایطی نباید در مدارس حاضر شوند و مدیر مدرسه از حضور این دانش آموز در مدرسه جلوگیری می کند .

شیخ الاسلام  در پاسخ به این سوال که اگر در مدارس مورد اطلاع دانش آموزی به کرونا مثبت اعلام شد در چه شرایطی مدرسه تعطیل خواهد شد و ابتلای چند نفر در یک مدرسه باعث تعطیلی مدرسه خواهد شد؟ تصریح کرد: در صورت ابتلای حتی  یک دانش‌آموز در یک کلاس درس به بیماری کرونا کل کلاس درس تعطیل شده و بقیه آموزش از طریق فضای مجازی دنبال خواهد شد.
انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30027
اخبار مرتبط

نظرات شما