رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم:

منطقه ۶ شهرداری قم از کمبود فضای سبز شهری و بوستان‌ها رنج می‌برد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره توزیع عادلانه فضای سبز در سطح شهر و استان گفت: بمنطقه ۶ شهرداری قم از کمبود فضای سبز شهری و بوستان‌ها رنج می‌برد.

 سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به میزان سرانه فضای سبز در استان قم اظهار داشت: نسبت به سال‌های گذشته میزان فضای سبز ایجاد شده در استان و افزایش سرانه فضای سبز خیلی بیشتر شده اما ایده‌آل نمی‌باشد.
 وی با اشاره توزیع عادلانه فضای سبز در سطح شهر و استان بیان داشت: در حال حاضر کمترین میزان فضای سبز به دلیل وجود بافت قدیمی و تاریخی در مناطق ۱ و ۷ و بیشترین میزان به دلیل وجود زمین جهت احداث فضای سبز در محدوده پردیسان می‌باشد، اما در مناطق ۲ و ۶ که جز مناطق محروم شمرده می‌شوند میزان دسترسی به فضای سبز حتی کمتر از مناطق ۱ و ۷ است.
وی در ادامه گفت: برنامه‌ریزی در خصوص رفع این معضل و نیز توسعه عادلانه فضای سبز در مناطق استان در حال بررسی می‌باشد، برای ساخت فضای سبز نیز باید به حداقل‌هایی نظیر زمین‌بازی، روشنایی، تأسیسات و دیگر موارد را نیز داشته باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به محدودیت دسترسی به زمین اظهار داشت: به دلیل محدودیت در دسترسی به زمین و نبود فضای کافی در این مناطق که دارای بافت فرسوده و بافت قدیمی هستند، در دو ماه گذشته جهت درخواست نقطه‌گذاری مکان‌ها و زمین‌هایی که امکان خرید برای ساخت فضای سبز را دارند از مسئولین مناطق دعوت کردیم و حتی از بوستان‌های لکه‌ای هم غافل نشدیم تا بتوانیم با توسعه این اماکن، بوستان محله ایجاد کنیم.
وی با اشاره به برنامه توسعه فضای سبز بیان داشت: این برنامه نیازمند اعتباری سنگین می‌باشد که در بودجه ۱۴۰۱ در خواست کرده‌ایم و برای مناطق اولویت‌بندی کردیم و همین‌طور در نظر داریم که با خرید بعضی از مناطق از قبیل آب‌انبارها و گرمابه‌های قدیمی و خرید خانه‌های بافت فرسوده توسط شهرداری به توسعه فضای سبز بپردازیم.
سبحانی با اشاره به اینکه منطقه ۶ جزو مناطق محروم می‌باشد اظهار داشت: منطقه ۶  از کمبود فضای سبز شهری و بوستان‌ها رنج می‌برد اما با نقطه‌گذاری‌های مکان‌ها و برنامه‌ریزی به رفع این مسئله و ایجاد بوستان و فضای سبز در این منطقه پرداخته‌ایم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در منطقه ۶ بعضی از نقاط تعریف شده و در صورت تأمین اعتبار و تملک این مکان‌ها اقدام به توسعه فضای سبز در آینده خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به استفاده از آب چاه در جهت تأمین آبیاری فضاهای سبز اظهار داشت: در حال حاضر با کم‌کردن آبیاری تانکری و بهره‌گیری از سیستم آبیاری مکانیزه به‌صورت قطره‌ای و پرفشار که بیشتر مدنظر قرار داده‌ایم که در بیشتر بوستان‌ها در حال انجام است
 وی بیان داشت: در بیشتر بوستان‌ها از سیستم مکانیزه آبیاری استفاده می‌شود اما به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ملزومات خرید این وسایل به تعویق افتاد که با تأمین اعتبار لازم این اقدام صورت می‌گیرد و شاهد تجهیز همه بوستان‌ها به این سیستم آبیاری خواهیم بود.
سبحانی با اشاره به سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر در توزیع عادلانه فضای سبز در کل مناطق خاطرنشان کرد: انشالله با برنامه‌های که در حال تبیین می‌باشد به این مهم دست پیدا خواهیم کرد و بتوانیم باعث ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم و جامعه باشیم.
وی در پایان با اشاره به احداث بوستان مخصوص بانوان اظهار داشت: اولویت احداث بیشتر با مناطقی می‌باشد که از وجود بوستان بانوان محروم می‌باشد و با برنامه‌های صورت‌گرفته در حال تأمین اعتبار و ایجاد بوستان در جهت استفاده بانوان در مناطق مختلف هستیم.

انتهای پیام/150


http://qomefarda.ir/30037
اخبار مرتبط

نظرات شما