آیت الله نوری همدانی:

باید ظرفیت های علمی نوجوانان و جوانان شناسایی و ارتقا داده شود/ برخی کشورهای اسلامی بجای تعامل و دوستی دنبال جنگ افروزی هستند

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید ظرفیت های علمی نوجوانان و جوانان شناسایی و ارتقا داده شود، گفت: متاسفانه برخی کشور‌های اسلامی به جای تعامل و دوستی با همسایگان به دنبال جنگ افروزی و خرید تسلیحات کشتار جمعی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کار معلمی بسیار با ارزش و رسالت انبیاست، اظهار داشت: معلم در اسلام جایگاه رفیعی دارد که باید قدردان این توفیق الهی باشند.
وی بیان داشت:معلمی که سرنوشت کودکان نوجوانان و جوانان ما را رقم می‌زنند باید ابتدا خود ساخته باشند تا بتوانند گفتار و رفتار آن‌ها در روح و روان دانش‌آموزان اثرگذار باشد.
این مرجع تقلید بااشاره به اینکه کار معلمی را نباید به دید یک شغل نگاه کرد، گفت: معلم باید دانش آموزان را به عنوان یک امانت الهی در دست خود تلقی کند و برای اعتلای علمی و اعتقادی آن‌ها تلاش کند.
وی اضافه کرد: همه علوم به دست آمده به همت و تلاش دانشمندان اسلامی بوده است. امروز نام بسیاری از دانشمندان ما در کشور‌های غربی به بزرگی یاد می‌شود و این بیانگر این است که کشور ما دارای استعداد و نخبگانی است که می‌تواند با تعلیم و تربیت مناسب این استعداد‌ها را کشف و شکوفا کند.
آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امروز جوانان و نوجوانان کشورمان جایگاه علمی برتری را در دنیا دارند که این ظرفیت‌ها باید شناسایی و برای ارتقای علمی و پرورش آن‌ها تلاش شود.
وی اضافه کرد:  اخلاق، حلم و بردباری از ویژگی‌های یک معلم در طراز نظام اسلامی است.خشونت و تنبیه بدنی از دیدگاه اسلام حرام است و باید در آموزش و پرورش ما اخلاق ادب و احترام حاکم شود تا نسل آینده هم از این خصلت برخوردار شوند.
این استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر فرانسه به کشور‌های عربستان و امارات و رایزنی برای فروش سلاح و تسلیحات به این کشور‌ها تصریح کرد: از نظر فقه اسلام خرید و فروش تسلیحات برای کشتار انسان حرام است و متاسفانه برخی کشور‌های اسلامی به جای تعامل و دوستی با همسایگان به دنبال جنگ افروزی و خرید تسلیحات کشتار جمعی هستند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/30064
اخبار مرتبط

نظرات شما