سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز در قم برپا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با نگاه تمدنی به مسجد تلاش دارد تا مدلی جدید از مسجد داری را با تمرکز بر احادیث و روایت‌ها، سیره ائمه و بیانات امامین انقلاب، به مخاطبین خود عرضه کند؛ در راستای معرفی این نمایشگاه با مسئولان و عوامل سازنده سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.

حجت الاسلام مهدی روحی، دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، با اشاره به راه اندازی سومین نمایشگاه "مسجد جامعه پرداز" در شهر مقدس قم، اظهار داشت: بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی، نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را با هدف بررسی راهکارهای رسیدن به مسجد جامعه پرداز، در دو بازه زمانی مختلف، یکی در مشهد و دیگری در تهران برگزار کرده که هم اکنون نیز در حال راه اندازی سومین نمایشگاه است.

وی ادامه داد: در برپایی نمایشگاه قم تلاش داریم ضمن حفظ انسجام و یکپارچگی، بتوانیم محتوای بیش‌تری را نیز جمع‌آوری و به مخاطبین خود ارائه دهیم.

حجت الاسلام روحی با بیان اینکه نمایشگاه سوم از نمایشگاه‌های قبلی تکمیل‌تر و جامع‌تر خواهد بود، خاطرنشان کرد: بررسی راهکارهای رسیدن به مسجد جامعه پرداز، مستندسازی محتواها، استفاده از احادیث و روایت‌ها، سیره ائمه و علما و... از جمله اقداماتی است که در نمایشگاه سوم انجام خواهد شد.

همچنین سید حسین حسینی، مدیر پروژه ساخت و اجرای سازه‌های نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، که هم اکنون نزدیک به دو ماه است، به صورت شبانه روزی، مشغول ساخت نمایشگاه در شبستان بقیع مسجد جامعه پرداز است، پیرامون حال و هوای ساخت این نمایشگاه، گفت: یک تیم 35 نفره در مسجد مقدس جمکران مشغول فعالیت و درحال ساخت نمایشگاه مردمی مسجد جامعه پرداز است.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت ساخت نمایشگاه حس مشارکت و تاثیرگذاری بالای آن در نیروهای فعال این پروژه است، مطرح کرد: خوشبختانه درحال حاضر در مراحل پایانی ساخت قرارداریم و زیرساخت اصلی انجام شده و در مرحله نازک کاری هستیم.

مدیر پروژه ساخت و اجرای سازه‌های نمایشگاه مسجد جامعه پرداز با اشاره به اینکه فشار کار بالا است، عنوان کرد: باتوجه به زمان کمی که باقیمانده است به صورت دو شیفت درحال تلاش هستیم تا هرچه زودتر این نمایشگاه را افتتاح کنیم.

وی از حضور مدافعین حرم پس از پایان ماموریت در این پروژه یاد کرد و گفت: حس مسئولیت و همکاری در تمام نیروهای این پروژه وجود دارد و تمام این افراد به تاثیرگذاری در جامعه علاقه‌مند هستند.

حسینی با بیان اینکه حتی دعای عرفه را نیز حین کار و همزمان با مسجد مقدس جمکران قرائت کردیم، خاطرنشان کرد: همچنین در روز عید قربان نیز ابتدا نماز عید را در مسجد جمکران اقامه کرده و سپس مشغول ادامه فعالیت شدیم.

وی در پایان تاکید کرد: از صاحب مسجد مقدس جمکران مدد می‌گیریم تا هرچه زودتر این پروژه را به اتمام رسانده و بخش کوچکی از دین خودمان به جامعه و مسجد جامعه پرداز را ادا کنیم.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/35231
اخبار مرتبط

نظرات شما