به مناسبت روز دختر؛

تجلیل از دختران کتاب‌خوان در قم+عکس

هم‌زمان با روز ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مراسم تجلیل از دختران دانش‌آموز کتاب‌خوان در سالن غدیر کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هم‌زمان با روز ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مراسم تجلیل از دختران دانش‌آموز کتاب‌خوان در سالن غدیر کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای با حضور رحیمی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم، معصومه آمره و روح‌الله امراللهی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، و جمعی از معلمان و دانش‌آموزان به همت مدیریت کتابخانه‌های قم برگزار ​​​شد
علی رضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم گفت: کتاب از قدیم نقش بسیار مهمی در زندگی انسان داشته و خواهد داشت؛ از سویی می‌توان کتاب را به دو نوع تقسیم کرد؛ اول کتابی که ما را هدایت می‌کند که مهم‌ترین آن قرآن است که در طول تاریخ بشریت نظیرش نیامده است و هیچ گمراهی در آن نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: گروه دوم کتاب‌ها، کتاب‌هایی هستند که می‌توانند موجب گمراهی ما شوند که این اتفاق در اوایل و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد و برخی از دانشجویان و جوانان به واسطه کتاب، به کومونیسم گرایش پیدا کرده و گمراه شدند که امیدواریم با انس با قرآن و الگو قرار دادن حضرت معصومه (س) همیشه بتوانیم هم نشین کتاب‌های هدایت کننده باشیم.
در این مراسم از دختران دانش‌آموز و معلمان فعال در زمینه کتاب‌خوانی تجلیل به عمل آمد، همچنین دخترانی هم نام حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بودند هدایایی دریافت کردند.
​​این مراسم با حضور تعدادی از خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها و متبرک به پرچم گنبد مطهر حرم بود، و در پایان هدایای تبرکی حرم مطهر به شرکت‌کنندگان اهدا شد.
بخش ویژه این مراسم، کرامت گویی خانم قربانی از خادمان حرم حضرت فاطمه معصومه‌ سلام‌الله‌علیها پیرامون شفا گرفتن شهید سعید چندانی در حرم کریمه اهل‌بیت و پرچم گردانی و اهدای هدیه تبرک آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به دانش‌آموزان بود.
همچنین هم‌خوانی سرود «ایران» توسط دانش‌آموزان مدرسه کرباسی و شعرخوانی ویژه روز دختر توسط دانش‌آموزان مدرسه شهید سعادتی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
گالری عکس
http://qomefarda.ir/42356
اخبار مرتبط

نظرات شما