کارگردان سریال بچه مهندس:

سریال مناسبتی باید جریان‌ساز باشد

کارگردان «بچه مهندس» گفت: سریال مناسبتی ماه رمضان باید یک ویژگی اصلی داشته باشد آن هم جریان‌سازی است که در این دست تولیدات باید وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری حوزه، علی غفاری کارگردان سینما و تلویزیون درباره ویژگی تولیدات مناسبتی ماه رمضان گفت: فیلم یا سریالی که می‌خواهد پیامی رمضانی را به بیننده منتقل کند باید در خود معنا و مفهومی عمیق و متعالی داشته باشد؛ چون در این تولیدات نمی‌توان با سطحی‌نگری جریان‌سازی داشت.
وی افزود: اینکه توقع داشته باشیم سریال مناسبتی جریان‌سازی داشته باشد خواسته‌ای غیرمعقول نیست؛ چون اگر در آثاری که مناسبت‌های مذهبی را مدنظر دارند به‌درستی توجه شود می‌توان اتفاق درستی را مدنظر قرارداد. برای رسیدن به این خواسته باید از وجود آدم‌های کاربلد بهره برد.
کارگردان سریال «بچه مهندس» تصریح کرد: سازنده سریال مناسبتی باید دو ویژگی اصلی داشته باشد. اول اینکه به موضوع که درباره آن کار می‌کنند باور داشته باشند وگرنه با اثری که در آن باور وجود ندارد نمی‌توان به‌اتفاق درخور توجهی دست‌یافت. نکته بعد اینکه باید به لحاظ فنی فیلمساز این حوزه باید از توانایی کافی بهره برده باشد. این عرصه محل کارآموزی نیست که بتوان در این عرصه تجربه‌اندوزی کرد.
این فیلمساز در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نکته دیگری که در این میان وجود دارد مخاطبان تولیدات مناسبتی ماه رمضان است. در این حوزه مخاطب بسیار گسترده است؛ چون بیننده تولیدات نمایشی ماه رمضان قابل‌مقایسه با دیگر ایام سال نیست برای همین نباید ظرفیت این حوزه را همانند دیگر مخاطبان تلویزیون در نظر گرفت.
وی تأکید کرد: سریال مناسبتی حتماً باید از کیفیت‌های بالای فنی بهره برد. رسیدن به این خواسته نیز با تعجیل‌های رایج در تلویزیون فراهم نمی‌شود. از نگاه من از فردای عید فطر باید به فکر سریال مناسبتی سال بعد بود نه اینکه بخواهیم دو یا سه ماه مانده به ماه رمضان شروع به ساخت‌کار موردنظر باشیم؛ اما افسوس انگار این رویکرد به امری رایج در تلویزیون تبدیل شده است.
کارگردان سریال «بچه مهندس» در انتهای این گفت‌وگو بیان کرد: نگاهمان به باورهای دینی تنها نباید به مناسک ختم شود بلکه می‌توان با تبلیغ سیره صحیح زندگی به آثار خوبی دست‌یافت. این خواسته در سایه یک فیلم‌نامه قوی حاصل می‌شود خواسته‌ای که فکر می‌کنم با همتی ملی قابل‌دستیابی است.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47844
اخبار مرتبط

نظرات شما