قاری بین‌المللی قرآن کریم:

مردم تشنه محافل قرآنی باصفا هستند

قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرائت جمعی قرآن کریم یابد در سطح شهر و محله‌ها گسترش پیدا کند مردم از اقشار مختلف تشنه محافل قرآنی باصفا هستند و حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به‌عنوان الگوی این محافل قرآنی است.

مهدی فروغی با اشاره به استقبال گسترده مردم از جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» اظهار داشت: اگر همان برنامه‌ریزی که در ماه محرم برای عزاداری‌ها و مجلس‌ها انجام می‌شود در ماه مبارک رمضان و یا حتی در طول سال نیز برای قرآن برنامه‌ریزی شود اتفاق بسیار مثبتی رخ خواهد داد و نتایج آن را در جامعه خواهیم دید.

قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: باید در ماه رمضان برای قرآن جشن بگیریم؛ زیرا ماه رمضان ماه تولد قرآن است و هر آنچه ما داریم از قرآن  است و اهل‌بیت نیز تأکید بسیار زیادی برای قرآن و قرائت قرآن داشتند.

وی افزود: در سفری که به چند کشور داشتم مشاهده کردم که چقدر اهل‌تسنن به قرآن اهمیت می‌دهند و به آن احترام قائل هستند و چه اجتماعات بزرگ برای آن تشکیل می‌دهند.

فروغی بیان داشت:  با اجرای این طرح‌ها در مساجد نیز رونق پیدا می‌کند خیرین نیز باید برای گسترش قرائت قرآن و عمل به قرآن وارد عمل شوند و از مساجد محل خود حمایت کند مطمئن باشید که این‌گونه هم اقبال مردمی به قرائت جمعی قرآن افزایش پیدا می‌کند.

قاری بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اتفاقات خوبی برای قرائت قرآن در مساجد رخ داد و نیاز است ادامه پیدا کند شنیدن قرآن و تلاوت قرآن آثار و برکات بسیار زیادی دارد که تأثیر آن را در زندگی خواهیم دید.

وی تأکید کرد: حتی در مراسم و محافل قرآن نیز باید کودکان نیز حضور پیدا کنند هر کسی قدمی برای قرآن بردارد در ثواب عظیم آن شریک است مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگ دنبال مجالس باصفای قرآنی هستند.

فروغی اضافه کرد: در کنار همه محافل قرآنی مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به‌عنوان یک الگو و یک قطب قرآنی است که  تصور نکنیم که برگزاری محافل کوچک قرآنی در جاهای مختلف شهر ممکن است این دو مکان را تحت‌الشعاع قرار دهد و باید فقط باید در این دو محل به قرائت جمعی قرآن پرداخت؛ بلکه این دو محل مقدس باید به‌عنوان الگو باشند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/48082
اخبار مرتبط

نظرات شما