مدیرکل راه و شهرسازی قم:

زمان‌بندی واگذاری واحدهای ملی مسکن قم ۳۰ماهه است

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: زمان‌بندی واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن این استان بین ۲۴ تا ۳۰ ماه پس از آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل خبرگزاری ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه احداث بیش از ۷۰ واحد مسکونی در قم در حال ساخت است، ادامه داد: بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز شده و این پروژه‌ها طی بازده زمانی ۲۴ تا ۳۰ماهه بعد از آغاز عملیات عمرانی، تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی بیان داشت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث ۴ میلیون مسکن در کشور ۶۳ هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر ۷۰ هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: هم اینک بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است.
زنجیرانی خاطرنشان کرد: همچنین احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی نیز در قالب واگذاری زمین به نهادهای حاکمیتی، قانونی جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی به افراد حائز شرایط در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در قالب طرح خود مالک ۶ هزار واحد مسکونی احداث می‌کند، گفت: در بافت‌های فرسوده استان نیز عملیات ساخت ۵ هزار مسکن در حال انجام است.
زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه واریز به‌موقع آورده متقاضیان شرط مهم در سرعت احداث واحدهای مسکونی است، ادامه داد: تاکنون هیچ فردی به‌خاطر تأخیر یا عدم آورده حذف شده بلکه به سایت‌های دیگر که از پیشرفت فیزیکی کم‌تری برخوردار هستند، منتقل شده‌اند.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم استان قم در واگذاری زمین انفرادی یا احداث واحدهای یک‌طبقه ویلایی و واگذاری آن در مرحله اسکلت و تکمیل آن توسط متقاضیان، جلوگیری از حذف افراد واجد شرایط بوده است.
هم اینک ساخت واحدهای مسکونی یک‌طبقه حیاط‌دار با الگوبرداری از معماری ایرانی‌اسلامی در هفت سایت این استان در حال ساخت است.
این واحدها در راستای طرح ملی نهضت مسکن در منطقه پرنیان، قنوات، سلفچگان، دستجرد، کهک، طایقان و جعفریه استان قم ساخت آن آغاز شده است.
۳۰ هزار واحد مسکونی حیاط‌دار در پرنیان، ۱۳ هزار واحد در قنوات، پنج هزار واحد در طایقان، ۴۴۰ واحد در سلفچگان، ۵۰۰ واحد در کهک، ۶۰۰ واحد در جعفریه و ۵۰ واحد در دستجرد در حال ساخت می‌باشد.
همچنین در اراضی ۵۶۰ هکتاری شهرک پردیسان حدود ۳۰ هزار واحد آپارتمانی به‌صورت انبوه‌ساز در حال احداث است.
در استان قم ۱۹۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن ثبت‌نام کردند که ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط اعلام و تاکنون برای ۷۰ هزار نفر تخصیص پروژه شده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/48909
اخبار مرتبط

نظرات شما