استاندار قم گفت: نظارت خود مردم بر بازار یکی از بهترین راهکارهای شناسایی سودجویان و گران‌فروشان به شمار می‌رود.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم از کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک نفر دراین‌رابطه خبر داد.
کارشناس پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و کارشناس واکسیناسیون مرکز بهداشت گفت: در راستای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال، طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال ویژه کودکان زیر ۵ سال غیرایرانی در سطح استان قم در حال انجام است.
مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفر تا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.
معاون آب منطقه‌ای قم گفت: از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب برداشت‌شده در استان، ۲۲ میلیون مترمکعب مربوط به برداشت غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: طرح سلامت خانواده سال گذشته طرح سلامت خانواده از پردیسان شروع شده و تا پایان تیرماه تا ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار خواهند کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: یک هزار و ۵۲۰  تخت در بیمارستان‌های دولتی قم وجود دارد و بر اساس سرانه یک هزار  تخت درمانی در بیمارستان‌های دولتی قم کمبود وجود دارد.
معاون اداره کل انتقال خون قم گفت: تعداد افرادی که در فروردین‌ماه امسال در این استان موفق به اهدای خون خود شده‌اند در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۶ درصد افزایش‌یافته است.
مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: تغییرات اقلیمی و نبود تخصیص حقابه‌های زیست‌محیطی مهم‌ترین عامل تولید و خیزش ریزگرد در برخی از روزهای سال در این استان است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم با انتقاد از اقدام غیرمسئولانه آب منطقه‌ای در پلمپ تعدادی از چاه‌های آبیاری فضای سبز شهری، گفت: این اقدام باعث نابودی کامل فضای سبز و درختان شهر خواهد شد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: استفاده از پهپاد برای سم‌پاشی مزارع غلات طی سال جاری در این استان نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.
رئیس دانشگاه صنعتی قم از قرار گرفتن فضای مرکز رشد دانشگاه صنعتی قم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.
مدیرکل محیط‌زیست قم با اشاره به تصویب طرح جامع دریاچه نمک، گفت: این طرح با امضای ۱۰ عضو کابینه دولت تصویب و تمامی جوانب احیای این میراث طبیعی در آن دیده شده است.
کارشناس هواشناسی قم گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان آغاز شده که برای امروز وزش باد شدید و برای فردا بارش باران پیش‌بینی می‌شود.
به مناسبت روز ملی گندم از گندم‌کاران موفق استان قم تجلیل به عمل آمد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم گفت: در ایام حج تمتع امسال ۲ هزار و ۴۰۰ زائر از قم به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که تاکنون نیمی از آنها واکسن مننژیت دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت گاز قم از کاهش ۳.۹ درصدی مصرف گاز طبیعی در این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.
استاندار قم گفت: با تلاش خیرین مدرسه‌ساز استان و مجموعه دولت مردمی سال گذشته ۲۴۰ کلاس در قم آماده شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۰ درصدی داشته است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان قم گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی روستایی در قم مقاوم‌سازی شدند که امیدواریم تا سال ۱۴۱۰ تمامی خانه‌های مسکونی در روستا‌های استان مقاوم‌سازی شوند.
معاون محیط‌زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: ۲۰ میلیون تن نخاله ساختمانی در ۱۷ سال اخیر در  ۴ سایت قم تخلیه و دپو شده است که روند رشد آن ادامه دارد که جای نگرانی است که باید به چرخه صنعت بازگردد.