شمار مبتلایان به بیماری امیکرون در کشور افزایش یافته است و ۳ بیمار جدید نیز فوت کرده اند.
با توجه به کاهش استقبال مردم از واکسیناسیون در استان قم و شیوع جهش جدید کرونا با نام اومیکرون در استان هرگونه عادی انگاری می تواند تعداد افراد مبتلا به این سویه جدید کرونا را افزایش دهد.
وضعیت آبی کرونا در قم همچنان تداوم دارد اما بااین‌وجود ۹۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قم بستری هستند.
زنگ خطر شیوع سویه جدید کرونا به نام اومیکرون در کشور با مثبت اعلام شدن یکی از تست های هموطنان به صدا در آمده است و تنها راه مقابله با این سویه زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و مخصوصا دریافت واکسن می باشد.
بعد از ماه‌ها که شیوع بیماری کرونا روند صعودی داشت این روزها با فروکش کردن این بیماری، تعداد بیماران بستری کرونا در قم دورقمی شد
عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی زنگ خطری برای استان و زمینه ساز شروع پیک بعدی کرونا است.
کارشناس ارشد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که همه مردم باید در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند، گفت: عامل فروکش کردن کرونا در کشور واکسیناسیون است.
استاندار قم با تاکید بر اهتمام بیش‌ازپیش بر تسریع در انجام واکسیناسیون کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن دریافت کردند.
قم برای دومین بار در یک هفته گذشته یک روز دیگر را بدون فوتی کرونا گذراند که نشان می دهد روند شیوع این بیماری در قم فعلا کاهشی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۸درصد دانش آموزان قمی واکسینه شده اند، گفت: واکسینه شدن ۸۰ درصد جمعیت استان برای جلوگیری از موج‌های بعدی کرونا لازم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۴۳.۵ درصد جمعیت هدف این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
ئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه وضعیت ابتلای به بیماری در قم روند نزولی پیدا کرده، گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها و تجمع‌ها، خطر سینوسی شدن وضعیت کرونایی استان وجود دارد.
وضعیت نارنجی هم ترمز مرگ‌ومیر کرونا را نکشید به‌طوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته، کرونا جان ۲۰ شهروند قمی را گرفت.
باعبور واردات واکسن کرونا از کشورهای مختلف از مرز پنجاه میلیون دز در کشور و اثبات تاثیر واکسیناسیون در کنترل و کاهش روند نزولی ابتلا به کرونا و کاهش بستری ها و فوتی ها در سطح جهان نشان از همت بالا برای کنترل و قطع زنجیره کرونا در کشور است.
مرگ ۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تنها بخشی از قتل‌عام گسترده‌ای که ویروس کرونا در این ماه‌ها داشته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برخلاف اخبار منتشر شده همچنان به‌قله پیک پنج نرسیده‌ایم و متاسفانه با عادی انگاری شاهد روند سینوسی این موج دراستان هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در این استان گفت: هم اکنون ۲۵۹ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان روند روند درمان خود را می گذارند که این تعداد بالای بیمار بدحال حداقل در چند ماه اخیر کم سابقه است.
این روزها کرونا در قامت دلتا در حال یکتازی در کشور به دلیل عادی انگاری توسط مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم مراجعه برای تزریق واکسن است که واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند این زنجیره را از بین ببرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: درخواست راه‌اندازی بیمارستان صحرایی به ارتش جمهوری اسلامی را داده‌ایم تا بتوانیم در صورت نیاز از این ظرفیت استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به کمبود تخت بستری و همچنین شدت گرفتن بیماری و نیاز مردم به‌تخت‌های بستری، مرکز بستری بیماران کرونایی در ورزشگاه یکی از مدارس قم دایر خواهدشد.