printlogo


اخذ وجه هنگام نام نویسی در چه مواردی قانونی است؟
کد خبر: 10055
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، زهرا مظفر سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش  درباره سازوکار نظارتی برای ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ اظهار کرد: ثبت نام پایه‌های تحصیلی متوسطه اول و دوم از اول تیر ماه طبق روال هر سال آغاز می‌شود و خانواده‌ها امروز و چهارشنبه که مدیران در مدرسه حضور دارند می‌توانند برای نام نویسی فرزندشان به مدرسه دولتی  مراجعه کنند.
 
وی ادامه داد: طبق روال سال‌های گذشته تیم‌های نظارتی بر روند ثبت‌نام‌ها نظارت دارند و روز گذشته با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس اداره ارزیابی عملکرد شهر تهران، جلسه‌ای برای پیگیری اوضاع ثبت نام برگزار کردیم تا خانواده‌ها با کوچکترین مشکلی مواجه نشوند و در آرامش نام نویسی فرزندانشان را انجام دهند.
 
مظفر با اشاره به اعزام تیم‌های نظارتی به مناطق و مدارس برای بررسی شرایط ثبت نام گفت: طبق جلسه‌ای که داشتیم مقرر شد روند گزارش‌دهی از نوع عملکرد شفاف‌تر باشد و به نظر می‌رسد با تمهید مقدمات انجام شده اولیا در فضای آرام و بدون دغدغه‌ای ثبت‌نام دانش‌آموزان را دنبال کنند.

مدارس هیئت امنایی جزو مدارس خاص نیست

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت وجه هنگام ثبت نام تصریح کرد: در مراسم دولتی به جز هزینه بیمه دانش‌آموزی و کتاب درسی اخذ هرگونه وجه نقدی توسط خانواده به‌صورت کامل ممنوع است و این موضوع را با جدیت بیشتری نسبت به سال‌های قبل از طریق تیم‌های نظارتی دنبال می‌کنیم.
 
وی تاکید کرد: مدارس هیئت امنایی نوعی از مدارس دولتی محسوب می‌شود و نباید تلقی مدرسه خاص برای آن‌ها در نظر گرفت، بنابراین شرایط پرداخت هر گونه وجه در مدرسه هیئت امنایی به جز فعالیت‌های فوق برنامه ممنوع است که این موضوع هم باید تحت نظر اولیا و با تأیید شورای مدرسه انجام شود.
 
مظفر درباره پرداخت وجه در مدارس خاص گفت: در مدارس شاهد، تیزهوشان و غیردولتی هم تنها باید بر اساس شهریه مصوب از خانواده‌ها وجه گرفته شود و به گونه‌ای این فرایند انجام شود که خانواده از ابتدای سال تحصیلی یعنی تابستان تا پایان سال امکان پرداخت وجه را داشته باشد.

وجوه اختیاری شامل چه مواردی است؟

سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پرداخت مبالغی برای ایاب و ذهاب و لباس فرم مدرسه، فعالیت‌های فوق برنامه وجوه اختیاری محسوب می‌شود، بیان کرد: پس از بازگشایی مدارس و تبادل نظر با خانواده‌ها باید وجهی برای فعالیت‌های مذکور در نظر گرفته شود، در غیر این صورت از مصادیق تخلف محسوب می‌شود.
 
وی اظهار کرد: اولیا در صورت مشاهده هرگونه مصادیق خلاف مقررات در زمان ثبت نام می‌تواند آن را از طریق منطقه، استان و در نهایت ستاد آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی کند و سامانه‌های اینترنتی پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد همواره در دسترس آن‌ها قرار دارد و هر روز پیام‌های رسیده بررسی می‌شود تا موارد تخلف پیگیری شود.



انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10055