printlogo


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم:
فاز بعدی طرح ناظر با مشارکت تمام مردم خواهد بود
کد خبر: 10184
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه برخی ناهنجاری های اجتماعی با تذکر اول رفع می شود، گفت: در فاز بعدی ناظر تمام کسانی دغدغه مند هستند و تمایل به همکاری با نیروی انتظامی را هم دارند می‌توانند عضو این سامانه شوند
 سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به طرح ناظر، اظهار داشت: طرح ناظر درواقع یک نوع نظارت مردم بر ناهنجاری‌های اجتماعی و یا رفتارهای دیگر است که در اجتماع نمود دارد و مغایر باارزش‌ها و هنجارها و رفتارهای عام‌پسند است.

وی ادامه داد: در فاز اول این طرح فعلاً کشف حجاب افرادی که در داخل خودروهای شخصی و یا هر نوع خودرو دیگر که در حال تردد و پارک در معابر قرار دارد و این خودرو در منظر عموم باشد به نوعی که از حوزه دید مأمورین و ضابطین قضائی خارج باشند حضور دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم اضافه کرد: در این طرح آن تعداد از افرادی که در قالب گشت‌های امربه‌معروف و نهی از منکر و یا افراد متدین و یا مسئولین که با پلیس همکاری دارند می توانند شماره پلاک خودرو را به سامانه ارسال کنند تا پیام تذکر به مالک خودرو ارسال شود تا مسائل شرعی و عرفی جامعه را رعایت کنند

وی عنوان داشت: برای اینکه این مسئله در استان فرهنگ سازی شود و آن مراقبت های لازم صورت بگیرد فعلاً برخی از افراد که عموماً مسئولین ، گروه های امربه معروف و نهی از منکر، اهالی رسانه و افراد دغدغه مند در فاز اول ثبت نام کرد و به این سامانه پیوسته اند تا اخبار و گزارشات خود را ارسال کنند تا پیامک مورد نظر ارسال شود.

حاجی زاده با اشاره به اینکه معمولاً این مسائل در بار اول رفع می شود، گفت: امکان دارد برخی مسائل ناخواسته اتفاق افتاده باشد که با نظارت بیشتر مالک خودرو رفع می شود.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً در فاز بعد تمام کسانی که این دغدغه را دارند و تمایل به همکاری با نیروی انتظامی را هم دارند می‌توانند عضو این سامانه شوند، البته این طرح در حال کشوری شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بااشاره به فازهای بعدی طرح ناظر، گفت: در این فاز فعلا موضوع کشف حجاب می باشداما به زودی تا ده جرم دیگر هم به این سامانه اضافه خواهد شد که از جمله آنها می توانیم به آلودگی صوتی، دور دور کردن، بدحجابی و... اشاره کرد.
وی ابراز داشت: این سامانه می تواند در امربه معروف دیجیتالی کمک کند و این نوع هنجار شکنی ها که ممکن است مالک خودرو اطلاعی نداشته باشد را رفع کنیم.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10184