printlogo


معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان قم خبر داد:
ایجاد 955 اشتغال پایدار برای مددجویان بهزیستی در قم
کد خبر: 10919
معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان قم از ایجاد 955 اشتغال پایدار برای مددجویان بهزیستی در قم خبر داد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان یکی از اهداف سازمان بهزیستی است.
محمدعلی مقدم خواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به هفته بهزیستی اظهار داشت: یکی از اهداف بهزیستی توانمندسازی مددجویان و ارائه خدمات به آن‌ها است.

وی ادامه داد: درزمینهٔ توانمندسازی خدمات متنوعی از قبیل معافیت سربازی برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر، ارائه لوازم توان‌بخشی و کمک‌هزینه تحصیل ارائه می‌شود که درصدد افزایش این خدمات در سال جاری نیز هستیم.

مقدم خواه به مناسب‌سازی معابر و خیابان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به‌طوری‌که جلسات مداومی با همکاری معاونت عمرانی استانداری و شهرداری در این زمینه برگزارشده که نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وی افزود: با شناسایی صورت گرفته نقاطی از شهر که برای عبور معلولان و سالمندان مشکلاتی وجود داشت برطرف شده یا در دستور کار قرار دارد تا اصلاحات لازم صورت بگیرد.

معاون امور توان‌بخشی بهزیستی استان قم استفاده از بخش خصوصی در خدمات را مهم و کلیدی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای بیش از 200 مرکز غیردولتی پروانه صادرشده که به مردم خدمات می‌رسانند و بیش از 3 میلیارد تومان نیز در این زمینه این مراکز هزینه کرده‌اند.

وی به ایجاد شغل برای مددجویان اشاره کرد و بیان داشت: در سال 96، 865 و در سال 97 نیز 955 اشتغال پایدار برای مددجویان ایجاد شد که تماماً بااعتبار سازمان بهزیستی بوده است.

مقدم خواه در خصوص مسکن مددجویان نیز گفت: سازمان بهزیستی به دنبال ساخت خانه نیست اما در راستای تأمین مسکن کمک‌های ویژه‌ای به مددجویان می‌شود تا مددجویان دارای مسکن شوند و درواقع خرید خانه و کمک‌های مالی در این زمینه در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/10919