printlogo


شبیخون های فرهنگی در قم هشدار جدی برای مسئولان
کد خبر: 1159
مقام معظم رهبری بارها نسبت به تهاجم نرم و شبیخون فرهنگی دشمن و نفوذ عوامل استکبار جهانی هشدار داده اند،مسئله ای که در قم جدی تر است زیرا قم خاستگاه انقلاب است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  قم پایتخت مذهبی ایران و قطب فرهنگی کشور است طبق آمار ها، قم امن ترین شهر کشور و امن ترین شهر مذهبی جهان اسلام است  و بسیاری از دشمنان برای تغییر چهره فرهنگی و مذهبی قم در تلاش هستند و اگر مسئولین قم غفلت کنند جبران آن سخت خواهد بود.
قم مرکز حوزه های علمیه، مرکز صدور فرهنگ اهلبیت و مرکز صدور دین اسلام است، قم در کانون توجه نظام سلطه است تا فرهنگ مذهبی  و انقلابی قم را تحت تأثیر قرار بدهد زیرا با تغییر فرهنگ مذهبی قم این تغییرات در شهرهای دیگر نیز گسترش شدید تری پیدا می کند.

در این زمینه حجت السلام مجتبی ذوالنوری اظهار داشت: قم حرم اهلبیت(ع) است، قم خیزش گاه انقلاب اسلامی و پایتخت معنوی انقلاب است، لذا این وضعیت فرهنگی که در استان داریم زیبنده استان قم نیست و باید دستگاه های فرهنگی و دستگاه ها برخوردی فعال تر شوند.

استان قم به علت جایگاهی که در بین شهرهای کشور و حتی جهان اسلام دارد به ام القرای جهان تشییع شناخته می شود و همین امر باعث شده نسبت به این شهر توجهات ویژه ای شود و به نوعی زیر ذره بین و پیشانی معرفی اسلام شیعی به دنیا به حساب می آید.

مقام معظم رهبری بارها نسبت به تهاجم نرم و شبیخون فرهنگی دشمن و نفوذ عوامل استکبار جهانی هشدار داده اند،مسئله ای که در قم جدی تر است زیرا  قم خاستگاه انقلاب است و به همین دلیل حساب شهر قم برای هجمه های فرهنگی از همه جا جدا است و به گفته کارشناسان سیاسی و اجتماعی دشمنان از هر کجا بگذرند از قم نخواهند گذشت  لذا در همه عرصه‌ها به خصوص در زمینه فرهنگی قم مورد تهاجم است.

چندی پیش در فضای مجازی حضور یک بازیگر زن سینما برای افتتاح یک آرایشگاه در قم منتشر شد افتتاحیه ای که هزینه ای هم برای ورود به آن در نظر گرفته شده بود.

با توجه به این مسئله که بازیگران برای حضور در این نوع مراسم ها مبالغ میلیونی دریافت می کنند این مسئله جای تأمل دارد مسئول این آرایشگاه در قم  برای افتتاحیه  چرا این قدر هزینه کرده است؟ در آینده قرار است چه چیزی عاید آن شود که چنین سرمایه گذاری برای معرفی آرایشگاه کرده است.

چند سالی است که برگزاری شو لباس و حضور مدلینگ ها  در آرایشگاه های پایتخت با حضور برخی از بازیگران باب شده است، اگر واژه مدلینگ را در فضای مجازی جست‌وجو کنیم حجم انبوهی از تصاویر مدل‌های ایرانی و غیر ایرانی، پیش رویمان گشوده می‌شود.

حضور بازیگران که خودشان یکی از عوامل تبلیغات مد و آرایش هستند می تواند زنگ خطر جدی در قم باشد، کسی منکر برگزاری شو لباس مخصوص بانوان در یک محیط امن و زنانه نیست اما این مسئله باید سازوکارهای خود را داشته باشد.

در حوزه مدل‌های اسلامی، شاخص ها و هنجارهایی وجود دارد که باید ابتدا این شاخص ها مشخص شده سپس شبکه تولید از آنها حمایت کند و پس از آن می توان اقدام به برگزاری شوهای زنده لباس در این حوزه کرد.

طبق قانون تمامی مدلهایی که در کمیسیون ماده 4 به تصویب می رسد و کد شیما دریافت می کنند مورد تایید نیروی انتظامی نیز است البته صرف داشتن کد شیما به معنای رعایت حجاب اسلامی نیست و ممکن است افراد با انتخاب این گونه لباس‌ها تنها بخشی از پوشش خود را تأمین کنند.

هوشیاری مسئولین فرهنگی و نظارتی قم باید در این راستا بیش از بیش باشد و به طور جدی این اقدامات ضد فرهنگی را خنثی نمایند.

 وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه(س) در کنار حضور مراجع و بزرگان جهان اسلام بر اهمیت بیشتر شهر قم  می افزاید در کنار موارد فوق نباید از وجود مراکز علمی و حوزوی فراوان این شهر هم به سادگی عبور کرد که هرکدام می توانند بخشی ازمسئولیت مقابله با شبیخون های فرهنگی علیه شهر قم را در دست بگیرند.


انتهایی پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1159