printlogo


مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج قم:
سواد رسانه‌ای راهکار کاهش استفاده نادرست از فضای مجازی است
کد خبر: 12168
مسئول قرارگاه فضای مجازی بسیج قم گفت:‌ برای رسیدن به نقطه مطلوب در استفاده صحیح از رسانه‌ها،‌ نیازمند آشنایی هرچه بیشتر مردم با مؤلفه‌های سواد رسانه‌ای و آموزش مباحث مرتبط با آن در سطح عمومی و تخصصی هستیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالمجید تناور بیان کرد: اگر به موضوع سواد رسانه‌ای و آموزش‌های مرتبط با آن توجه نشود،‌ مردم دچار مصرف بد رسانه‌ای خواهند شد و چون راه صحیح استفاده از آن را نمی‌شناسند،‌ نمی‌توانند بهره‌مندی لازم را نیز از این ابزار داشته باشند.

وی افزود: باید سواد بهره‌مندی از وسایل ارتباط‌جمعی متناسب با پیشرفت رسانه‌ها در قالب آموزش‌های عمومی و تخصصی به مردم ارائه شود،‌ تا ایشان دیدگاه صحیحی نسبت به عناصر اصلی رسانه همچون محتوا و منبع ارائه‌دهنده پیام داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که باید دیدگاه روشنی به مردم در خصوص سطح تأثیرگذاری رسانه‌ها داده شود، ادامه داد: هر رسانه‌ای ویژگی‌های خاصی دارد که برای استفاده مناسب از آن باید این مساله موردتوجه قرار گیرد، برای نمونه بازی‌های رایانه‌ای تنها وسیله‌ای برای سرگرمی نیستند بلکه هرکدام از آن‌ها سبک خاصی از زندگی را در ذهن مخاطبان خودالقا می‌کنند.

تناور همچنین به لزوم سالم‌سازی فضای مجازی اشاره کرد و گفت:‌ این مهم باید به یکی از خواست‌های مهم مردم تبدیل و اجرای راهکارهای آن از مسئولان،‌ طلب شود،‌ البته سالم‌سازی فضای مجازی به‌غیراز مطالبه گری، نیازمند مشارکت حداکثری مردم نیز است تا آنچه در این فضا تبادل می‌شود آلوده به انحرافات اجتماعی،‌ اعتقادی و اخلاقی نباشد.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی لازم است تا نهضت سواد رسانه‌ای در کشور فراگیر شده و مردم نسبت به ماهیت فضای مجازی آگاه شوند، با این کار آگاهی کاربران فضای مجازی از واقعیت‌های آن افزایش‌یافته و هر پیامی با هر محتوایی توسط آنان در فضای مجازی منتشر نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این صورت،‌ سالم‌سازی محیط فضای مجازی با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و اقشار مختلف مردم می‌توانند در بستری پاک به تبادل اطلاعات و انجام کارهای موردنظر خود بپردازند.


انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12168