printlogo


معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) خبر داد:
اسکان روزانه 5 هزار نفر در موکب آستان حضرت معصومه (ع)
کد خبر: 12231
معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) از آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای اسکان 5 هزار نفر در روز در موکب حضرت معصومه (ع) در عراق خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  هادی محمود نژاد بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و حرکت کاروان‌های پیاده به سمت کربلای معلی اظهار داشت: همه‌کسانی که در برپایی مراسم اربعین خدمات ارائه می‌کنند قابل‌ستایش هستند و باید از آن‌ها قدردانی شود.

وی به برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) در مسیر پیاده‌روی اربعین در خاک عراق اشاره کرد و بیان داشت: امسال نیز به‌مانند سال‌های گذشته در عمود ۱۰۸۰ در ۱۳ حوزه کاری و ۶ محور موکب آستان به خدمت‌رسانی مشغول خواهد بود.

محمود نژاد افزود: ۲۰۰ خادم حرم در این موکب به زائران در حوزه‌های کاری مختلفی از قبیل فنی مهندسی، خدمات رفاهی، ارتباطات، مالی، تبلیغات و رسانه ارائه خدمت خواهند کرد.

وی به ۶ محورهای ارائه خدمات نیز اشاره کرد و گفت: محورهای فرهنگی، انتظامی، درمانی و تغذیه‌ای ازجمله محورهایی است که موکب امسال ارائه خواهد کرد.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) بابیان این‌که مساحتی به‌اندازه 9 هزار در اختیار موکب قرارداد، تصریح کرد: فضای اسکان زائران نسبت به سال گذشته بهتر شده است و بحمدالله درزمینهٔ تأسیسات برق و مکانیک مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: امسال دو گروه برای فراهم ساختن خدمات پیش‌نیاز به کربلا اعزام شدند و علاوه بر این گروه تخصصی دیگری نیز به‌صورت شبانه‌روزی در موکب حضور خواهد داشت.

محمود نژاد افزود:: امکان اسکان و خدمات رفاهی برای بیش از ۵ هزار نفر ظرفیت تعریف‌شده که به‌صورت شبانه‌روزی خواهد بود

وی بابیان این‌که ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و توزیع غذا در کنار ایستگاه‌های خدماتی در دستور کار است، ادامه داد: با همکاری هلال‌احمر استان و کشور خدمات درمانی و دارویی را خواهیم داشت به‌طوری خدمات دارویی به موکب‌های دیگر نیز ارائه خواهد شد

محمود نژاد خاطرنشان کرد: خدماتی که سال گذشته ارائه شد بی‌نظیر بود که امسال نیز خدمات بیشتری ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12231