printlogo


اختصاصی/ آیت الله مکارم شیرازی:
محبت امام حسین (ع) یکی از عوامل بسیار مؤثر در وحدت بین شیعیان است + تصویر
کد خبر: 12431
آیت الله مکارم شیرازی در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا بیان داشت: محبت امام حسین (ع) یکی از عوامل بسیار مؤثر در وحدت بین شیعیان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کاربران فضای مجازی این روزها و با نزدیک شدن به اربعین حسینی هشتگ حب الحسین یجمعنا را بارها استفاده کرده و در واقع این روزها این عبارت موجب وحدت بین مسلمانان و عاشقان امام حسین (ع) در جای جای جهان شده است.

البته این هشتک بیشتر در بین کاربران دو کشور ایران و عراق مورداستفاده قرارگرفته است که نشان‌دهنده فرهنگ نزدیک دو کشور در زمینه‌ای دینی است.

در این میان در خصوص پیاده‌روی و زیارت اربعین تقریباً همه مراجع عظام تقلید در قم و نجف وحدت رویه و اتفاق‌نظر دارند به‌طوری‌که همگی آن را مستحب مؤکد می‌دانند اما در خصوص عبارت حب الحسین یجمعنا که در چند سال اخیر بارها تکرار شده است نظرات و بیانات زیادی از مراجع منتشرنشده است.

این در حالی است که آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به سؤالی در خصوص پیاده‌روی اربعین و عبارت حب الحسین یجمعنا که این روزها در فضای مجازی بارها به‌کاربرده می‌شود نظر خودش را اعلام کرد.

متن سؤال و پاسخ این مرجع عالی‌قدر بدین شرح است:

پرسش: سلام محضر مرجع عالی‌قدر جهان تشیع آیا حضور در پیاده‌روی اربعین واجب است یا مستحب و نظر ایشان در خصوص «حب الحسین یجمعنا» که این سال‌ها مطرح می‌شود چیست؟


پاسخ: 1- طبق برخی روایات در مورد زیارت امام حسین علیه السلام، استفاده می‌شود که زیارت اربعین نیز مستحب مؤکد است.

 2- محبت ائمه علیهم‌السلام و خصوصاً محبت امام حسین علیه‌السلام در طول تاریخ، یکی از عوامل بسیار مؤثر در وحدت بین شیعیان و حتی مسلمانان بوده است و اهمیت این موضوع در زمان ما که دشمنان اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام تمام همت خود را صرف ایجاد اختلاف بین مسلمین می‌کنند، صدچندان شده و لازم است همگان به این محبت چنگ زده و از هرگونه اختلاف و تفرقه اجتناب نمایند.




انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12431