printlogo


تجلی خدمت به زائران حسینی در شهر کریمه اهل‌بیت (س)
کد خبر: 12597
شهر قم نیز این روزها بیش از گذشته حال و هوای اربعینی به خود گرفته است چراکه مسافران و زائرانی که از کشورهای پاکستان و افغانستان به‌صورت زمینی عازم کربلا بوده، مهمان مردم قم هستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در فاصله‌ای 5 روز مانده تا اربعین حسینی عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) از سرتاسر جهان خود را به کربلای معلی می‌رسانند، به‌طوری‌که مسیرهای منتهی به کربلا مملو از زائرانی است که با پای پیاده به سمت این شهر مقدس در حال حرکت هستند.

مردم ایران اسلامی نیز امسال به‌مانند چند سال اخیر این روزها از هر مسیر و راهی که شده خود را به مراسم اربعین حسینی و همچنین شرکت در پیاده‌روی اربعین می‌رسانند.

بر اساس آمار اعلام‌شده تاکنون بیش از 3 میلیون نفر از ایران وارد عراق شده‌اند و نزدیک به یک‌میلیون نفر از این تعداد بعد از زیارت مکان‌های مقدس در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا به میهن بازگشته‌اند.

در این میان خود شهر قم نیز این روزها بیش از گذشته حال و هوای اربعینی به خود گرفته است چراکه مسافران و زائرانی که از کشورهای پاکستان و افغانستان به‌صورت زمینی عازم کربلا هستند در مکان‌هایی که توسط ستاد اربعین استان قم و همچنین مسجد مقدس جمکران تدارک دیده‌اند اقامت کرده و از خدمات مختلفی بهره‌مند‌می شوند.


البته این خدمت‌رسانی تنها مختص به غیر ایرانی‌ها نیست چراکه بسیاری از هم‌وطنان که از شهری شرقی و مرکزی کشور عازم کربلا هستند در این مکان‌ها استقرار پیدا می‌کنند و از خدمت‌رسانی‌های که توسط قرارگاه اربعین پیش‌بینی کرده بهره‌مند‌می شوند.

علاوه بر این امسال برای اولین بار پویش به عشق حسین در قم آغاز به کارکرده است به‌طوری‌که عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) که امکان سفر به کربلا برایشان مهیا نشده یا این‌که پیش‌ازاین سفرکرده و هم‌اکنون در قم هستند با پیوستن به این پویش به خدمت‌رسانی به زائرانی که از شهر مقدس قم عبور می‌کنند می‌پردازند.

در این پویش خدماتی از قبیل تاکسی صلواتی، پخت غذا، کمک‌هزینه سفر، اسکان صلواتی در منازل و حسینیه‌ها و.. برای زائران حسینی انجام می‌گیرد که در نوع خود جالب است البته باید این فرهنگ به یک فرهنگ عمومی در شهر مقدس قم تبدیل شود.


به‌هرحال مردم دین‌دار و انقلابی قم در این سال‌ها بارها نشان داده‌اند که در مسیر اهل‌بیت (ع) همواره پیش‌قدم بوده‌اند و تا توانسته‌اند در این راه قدم برداشته‌اند.

نگاهی به کوچه و بازار در این ایام عزاداری‌های ماه محرم و صفر به‌خوبی نمایانگر عشق و علاقه مردم قم به اهل‌بیت (ع) است.

برپایی عزاداری‌های مختلف و گوناگون در جای‌جای شهر قم خود گواه این مدعا بوده و نشان‌دهنده باورهای عمیق مردم شهر قم است.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12597