printlogo


آیا می‌توان به جای فیش حقوقی سند خودرو را به دادگاه ارائه داد؟
کد خبر: 12655
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، فیش حقوقی یکی از برنامه‌های آزادی مجرمان و متهمان  از زندان است و بازپرس ارائه فیش را برای این افراد الزامی می‌داند.

بر اساس قوانین مصوب بازپرس می‌تواند پس از تفهیم اتهام قرار تأمین را صادر کند.

یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان سوال حقوقی درباره این موضوع پرسیده و گفته است: «برای آزادی همسرم می‌گویند فیش حقوقی بیاور؛ آیا می‌توانم به جای فیش حقوقی سند ماشین را ارائه‌ دهم؟»

حامد پروندی وکیل پایه دادگستری گفت: قانون آیین دادرسی کیفری  و ماده ٢١٧ انواع قرار تأمین که بازپرس پس از تفهیم اتهام  و تحقیق می‌تواند  صادر کند را نام برده است.

وی ادامه داد: این قرارها به اخذ کفیل با تعیین وجه الکفاله، اخذ وثیقه اعم از وجه نقد، ضمانت نامه بانکی، مال منقول یا غیرمنقول تقسیم می‌شوند.

 

آزادی وثیقه در چه زمانی است؟

پروندی بیان کرد: همچنین قانونگذار در ماده ٢٢٠ قانون آیین دادرسی کیفری گفته در صورتی که متهم بخواهد به جای معرفی کفیل، وثیقه بسپارد، بازپرس مجبور  به قبول و تبدیل قرار است، در این صورت متهم می‌تواند در هر زمان با معرفی کفیل، آزادی وثیقه را مطالبه کند.

وی افزود: متهم می‌تواند هر یک از چهار نوع وثیقه اعم از وجه نقد، ضمانت نامه بانکی، مال منقول یا غیر منقول را خود انتخاب کند و از این بابت محدودیتی وجود ندارد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12655