printlogo


دانشجویان، طلاب و نخبگان ایران برای رفع محاصره ضد انسانی یمن تلاش کنند
کد خبر: 1274
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدمهدی صادقی فعال دانشجویی و سخنگوی پویش سراسری روزه انسانی جهت رفع محاصره و حل مسئله یمن در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، گفت: امروز در جهان اسلام شاهد بیداری جوانان و امت اسلامی هستیم. و می بینیم دشمنان اسلام یعنی استکبار جهانی و لابی های صهیونیستی با رصد دقیق این عرصه، جهت توقف این حرکت عظیم اسلامی در جهان اسلام تمام توان خود را به میدان آورده است و از کشمیر و هند و پاکستان تا فلسطین و یمن و بحرین و نیجریه و لبنان به طور مستقیم و غیر مستقیم مرتکب جنایت‌ها، جنگ‌ها، اختلاف افکنی و نسل کشی و نابودی کودکان و زنان و مردان مسلمان و مستضعف می شود که همین امر خود نشان‌دهنده نیت خصمانه و دشمنی عمیق آنان با اسلام ناب محمدی است‌.

وی ادامه داد: به همین دلیل لازم است جوانان، دانشجویان، طلاب و نخبگان جهان اسلام در راس هر ملت و کشور اسلامی با هشیاری بیشتری تکلیف و وظیفه خود را بشناسد و با عزم جمعی و اتحاد در مسیر پیشرفت برای تحقق تمدن اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

صادقی تاکید کرد: امروز در صدر مسائل جهان اسلام و در کنار جنایت تاریخی و نسل‌کشی مستقیم صهیونیست ها در فلسطین، شاهد آن هستیم که قدرت‌های استکباری با طراحی صهیونیستی و با عاملیت عربستان سعودی در یمن و علیه ملت مظلوم و مسلمان و مجاهد یمنی در حال اجرای همان جنایت هایی است که رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰سال در فلسطین انجام داده است ولی همچنان ناکام مانده و در همین معرکه ای که ایجاد کرده نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: عربستان سعودی نیز با گذشت بیش از ۴ سال از اقدامات غیرانسانی و جنایت و دشمنی و جنگ علیه مردم، کودکان و زنان یمنی و با بمباران روزانه ده ها مسجد، مدرسه، بازار، بیمارستان و اجتماعات مردمی و ... مغلوب اراده و ایمان مجاهدان یمنی شده است و علی رغم آنکه از حمایت حکومت های استکباری همچون فرانسه و انگلیس و آمریکا و سکوت ذلت‌بار نهادها و سازمان های حقوق بشری و قدرت رسانه ای برخوردار بودند، ولی ضعف و ناتوانی آنان برای همگان آشکار و روشن شده است.

سخنگوی پویش سراسری روزه انسانی جهت رفع محاصره و حل مسئله یمن گفت: اتفاقی که امروز در یمن در حال وقوع است، یک جنایت و فاجعه انسانی است که روزانه صدها کودک یمنی و بیش از ۱۰میلیون نفر از مردم یمن به علت کمبود مواد غذایی و دارویی ناشی از محاصره، در معرض مرگ و میر قرار دارند. و نهادهای حقوق بشری و مدعیان حقوق بشر مانند ایالات متحده امریکا با اقداماتی نظیر قطعنامه ۲۲۱۶ نه تنها از وقوع این جنایات جلوگیری نکردند بلکه در انجام آن ها نقش اصلی و مهمی ایفا کردند.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: درباره مسئله یمن نیز اکنون لازم است دانشجویان، طلاب و نخبگان در جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام نسبت به این جنایتی که علیه هزاران انسان مظلوم و مسلمان در حال وقوع است موضع گیری روشن و متقن داشته باشند و جهت رفع محاصره ضد انسانی یمن که حتی قوانین جنگی نیز در آن رعایت نمی شود، اقدام کرده تا سایر جوامع نخبگانی و مردمی در دیگر کشور های جهان در جهت رفع محاصره یمن و حل مسئله یمن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز جمعی از جامعه نخبگانی و طلاب و دانشجویان ایرانی و غیرایرانی از احاد مردم و خصوصا تشکل ها، طلاب و جوانان جهان اسلام جهت حمایت از مردم و مجاهدان مظلوم یمن که با ایمان به وعده الهی "وَلَیَنصُرَنَّ الله مَن یَنصُرُهُ" با جان و مال و فرزاندان‌شان جهاد و مقاومت می کنند، دعوت به عمل می آورد تا با مشارکت و پیوستن به پویش روزه انسانی به مدت یک هفته جهت رفع محاصره یمن، حمایت خود را از مردم و کودکان مظلوم یمنی اعلام‌ نمایند.

صادقی گفت: با توجه به وضعیت فعلی مسئله یمن و آغاز مذاکرات و اقدامات دیپلماتیک جهت حل مسئله یمن، لازم است در عرصه رسانه ای نیز از مردم و مجاهدان یمنی حمایت نمود تا در مذاکرات پیش رو نیز موفقیت و پیروزی برای ملت مظلوم یمن حاصل شود.




انتهایی پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1274