printlogo


یادداشت؛
ما می‌توانیم
کد خبر: 12797
جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون درزمینهٔ پهپادی جزء 10 کشور برتر دنیا است و درزمینهٔ موشکی نیز توانسته انواع موشک‌های دوربرد و میان برد زمینی و دریایی را با موفقیت آزمایش کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  جت آموزشی پیشرفته «یاسین» جدیدترین محصول جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ صنایع دفاعی و نظامی است که چهارشنبه هفته گذشته از آن رونمایی شد.

بر اساس اعلام کارشناسان حوزه نظامی جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرارگرفته و آمادگی دارد این توانمندی را با سایر کشورها نیز به اشتراک بگذارد.

البته این تنها گوشه‌ای از پیشرفت کشورمان درزمینهٔ صنایع نظامی و دفاعی است چراکه در سال‌های اخیر درزمینهٔ موشکی و پهپادی به حدی توانسته پیشرفت کند که دشمنان نظام بارها بر روی آن تأکید کرده‌اند.

هم‌اکنون درزمینهٔ پهپادی جمهوری اسلامی ایران جزء 10 کشور برتر دنیا است و درزمینهٔ موشکی نیز توانسته انواع موشک‌های دوربرد و میان برد زمینی و دریایی را با موفقیت آزمایش کند.

نکته مهم در این میان رسیدن به این میزان پیشرفت و تکنولوژی باوجود تحریم‌های بی‌سابقه است چراکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنان کشورمان به دلیل آنچه ترس از پیشرفت نامیده می‌شد حتی فروش هواپیماهای مسافری و تجهیزات آن را به کشور تحریم کردند تا مبادا متخصصان داخلی بتوانند با استفاده از فن‌آوری آن به تولید هواپیما و سایر تجهیزات نظامی بپردازند.

اما بااین‌وجود متخصصان داخلی کشورمان بدون اتکای به بیرون توانستند پیشرفت‌های بسیار زیادی درزمینهٔ نظامی به دست آورند که از نمونه‌های آن می‌توان به پهپادها و موشک‌های مختلفی که در سال‌های اخیر رونمایی شده اشاره کرد.

البته درزمینهٔ پدافندی و راداری نیز انهدام پهپاد رادار گریز آمریکا در ماه‌های گذشته نشان داد که قدرت جمهوری اسلامی ایران در عمل و در میدان نبرد نیز به‌خوبی قابل ارزیابی و آزمایش است.

این مهم را هم نباید فراموش کنیم که به همان اندازه که در صنایع نظامی توانسته‌ایم پیشرفت کنیم درزمینهٔ صنایع دیگر مانند خودروسازی نتوانسته‌ایم نیازهای خودمان را برطرف کنیم که درواقع این موضوع به تفکر غلط برخی از مدیران و همچنین عدم برنامه‌ریزی مناسب برمی‌گردد.

متأسفانه نوع تفکر برخی از مدیران به‌گونه‌ای است که تکنولوژی و صنعت را تنها در غرب می‌دانند و رسیدن به آن را آرزوی محال عنوان می‌کنند درحالی‌که بررسی و مقایسه پیشرفت درزمینهٔ موشکی خلاف این ادعا را ثابت می‌کند، چراکه در این صنایع با تمرکز به توانایی‌های داخلی و بی‌نیازی مطلق به خارج توانستیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم که دنیا را به حیرت واداشته است.

این درحالی‌که است که رهبر انقلاب نیز بارها در سخنرانی‌های خودشان بر روی کلمه ما می‌توانیم و تکیه‌بر توانمندی‌های داخلی تأکید کرده‌اند که باید بیش‌ازپیش در برنامه‌های کاری دولت‌مردان و متصدیان قرار گیرد.ن
درواقع اصلی‌ترین پیام رونمایی از جت آموزشی پیشرفته «یاسین» این بود که ما می‌توانیم به‌شرط آن‌که خودمان را باور کنیم و به توانایی‌های خودمان ایمان داشته باشیم.


انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/12797