printlogo


عضو مجلس خبرگان رهبری:
امام رضا(ع) هیچ‌گاه با مأمون عباسی سازش نکرد / انفاق و کمک کردن همواره در زندگی ایشان وجود داشت
کد خبر: 13040
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متأسفانه عده‌ای کوتاه آمدن ، سازش کردن و موضوعاتی از این قبیل را به امام رضا(ع) نسبت می‌دهند درحالی‌که امام رضا(ع) هیچ‌گاه با مأمون عباسی سازش نکرد.
آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ضمن تسلیت سالگرد شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: ایشان از سال 200 هجری به مدت سه سال درمرو سابق( مشهد کنونی) اقامت داشتند و با حضور خودشان مرو را کانون بزرگ و مهم خبری و حوادث علمی و فرهنگی قراردادند.

وی ادامه داد: در مدت‌زمان حضور ایشان بود که کنگره عظیمی با حمایت مأمون خلیفه عباسی صورت گرفت و چهره‌های تراز اول علمی و فرهنگی آن روزگار درمرو حضور پیدا کردند.

حسینی خراسانی ابراز داشت: در آن کنگره عظیم بود که زمینه برای جلوه گری مقام علمی ایشان فراهم شد و آنجا بود که تمامی مورخان و بزرگان علمی منطقه و حتی جهان امام رضا(ع) را  به‌عنوان عالم آل محمد شناختند و به‌گونه‌ای شد که چهره‌های علمی متفکر آن روز در برابر مقام بلند امام رضا(ع) زانوی شاگردی زدند و از محضر ایشان فیض بردند.

وی ادامه داد: ایشان به اقتضای فراست و هوشمندی ذاتی و الهی که داشتند در پایان جلسه وقتی‌که متوجه شدند که وقت نماز است فرمودند وقت نماز است و ما برای نمازخواندن می‌رویم برخی از شخصیت‌ها به دست‌وپا افتادند و گفتند که مذاکره‌ای علمی ما به‌جاهای حساس رسیده و زمان نتیجه‌گیری است تا از مباحث بهره بگیریم اما ایشان فرمودند که اول نماز اقامه می‌شود و بعد در خدمت شما هستم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در حقیقت امام رضا (ع) در آن جلسه پایبندی به ارزش‌های اسلام خصوصاً نماز را نشان دادند که خود بهترین تبلیغ بود.

وی به سایر خصوصیات امام رضا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: ایشان در مدت‌زمان سه‌ساله‌ای اقامت خودشان درمرو سه سال تمام دارایی و  موجودی خودشان رابین نیازمندان تقسیم کردند به‌طوری‌که این کار مورد اعتراض درباریان قرار گرفت که ایشان در پاسخ این اعتراض‌ها  بیان داشتند این غنیمت و سرمایه‌گذاری است که من در این دنیا انجام می‌دهم.

حسینی خراسانی تأکید  کرد:  نیاز است که مؤمنان در شرایط کنونی جامعه با تأسی از این امام رئوف، انفاق و مساعدت به نیازمندان را در زندگی خودشان تجربه کنند.

وی بابیان این‌که امام رضا(ع) هیچ‌گاه با دشمنان سازش نکردند، تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای کوتاه آمدن ، سازش کردن و موضوعاتی از این قبیل را به امام رضا(ع) نسبت می‌دهند درحالی‌که کاملاً خطا و اشتباه است چراکه ایشان در آن شرایط سخت و دشوار سیاسی و اجتماعی شرایط را قدرتمندانه و حکیمانه مدیریت کردند.

وی ادامه داد: ایشان با درایت و هوشمندی خودشان مأمون سیاست‌باز و دغل‌کار را در مشت گرفتند و درواقع  مصلحت جامعه اسلامی را در نظر گرفتند.

انتهای پیام/110
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13040