printlogo


عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
برجام کارگاه عملی قابل اعتماد نبودن آمریکا برای نسل امروز است
کد خبر: 13167
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بااشاره به اینکه تاریخ نشان می دهد که آمریکا هیچگاه قابل اعتماد نبوده است، گفت: داستان خروج ترامپ از برجام یک کارگاه شفاف و روشنی بود که نسل های امروز متوجه شوند که آمریکا قابل اعتماد نیست.
دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به روز 13آبان، اظهار داشت: مسئله مهمی که بعد از انقلاب بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تبدیل به یک بحث مهم شده است مسئله اعتماد ایران به آمریکا است.

وی ادامه داد: وقتی مروری بر حوادث می کنیم خواهیم دید که جمع جعبه این حوادث منتهی به بی اعتمادی ایران به آمریکا شده است که زمینه های تاریخی آن از 13 آبان قبل از انقلاب شروع می شود تا حوادثی که امروز مخصوصا در بحث برجام با آن مواجه هستیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه عدو شود سبب خیر، بیان داشت: حداقل دستاورد برجام برای ایران این است که ایران در دنیا می گوید از لحاظ اخلاقی ما پیمان را رعایت کردیم و امریکایی ها از سر غرو و بداخلاقی زیر آن زدند و همین برجام سبب شده است خیلی از مصوبات سازمان ملل تغییر پیدا کند و  اجماع جهانی علیه ایران فراهم نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر ما در سال های بعد از انقلاب برای نسل سوم و چهارم می خواستیم توضیح دهیم که آمریکایی ها بی اعتماد هستند و تاریخ بی اعتمادی آنها در این دوره زیاد است ما هیچ راهی برای قانع کردن این نسل نداشتیم ولی امروز داستان خروج ترامپ از برجام یک کارگاه  شفاف و روشنی بود که نسل های امروز  متوجه شوند که آنها قابل اعتماد نیستند.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان داشت: ما بدون اینکه خودمان در اثبات غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها تلاش کنیم خود آنها عملا به نسل های جوان ما و همه دنیا اثبات کردند که آمریکا قابلیت اعتماد را ندارد.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13167