printlogo


گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای با نگاه اقتصادی برداشته شود
کد خبر: 13322
کارشناس مسائل سیاسی گفت: گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای باید با یک نگاه اقتصادی مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا بتوانیم در دنیا فروشنده این نوع فناوری باشیم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل سیاسی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای، اظهار داشت: مهم ترین اقدامی که دولت می تواند در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای داشته باشد،‌ بالابردن سرعت غنی سازی و ارزان کردن آن است. برای مثال زمانی که سانتریفوژی در دنیا 400 سو (SWU) بازدهی دارد و برای ما 300 سو باشد، قطعا متفاوت با آنها می شود.

وی ادامه داد: مهم ترین مسأله در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای این است که غنی سازی برای تولید انرژی هسته ای را در دنیا  و در مقابل قیمت های انرژی های فسیلی رقابت پذیر کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما این فناوری را برای تولید انرژی هسته ای می خواهیم و باید کاری کنیم که در دنیا نه تنها برای ایران بلکه دیگران بتوانند این تکنولوژی و فناوری ما را بخرند. فناوری ما یک فناوری راهبردی درست است که هر اندازه برایش خرجش کنیم، اشکالی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این تکنولوژی و فناوری باید از نظر اقتصادی قابل قبول و منطقی باشد. در واقع مهم ترین مسأله در اجرای گام چهارم رشد سرعت و حجم غنی سازی است. تحقیقات باید به این سمت برود و این مسأله اقتصادی شود تا در دنیا فروشنده این فناوری باشیم.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13322