printlogo


مراجع تقلید و علما تاکید کردند:
مسلمانان با وحدت توطئه های دشمنان را خنثی می کنند
کد خبر: 13478
مراجع تقلید و علما با اشاره به اینکه امروز گفتمان وحدت، گفتمان غالب و گفتمان تکفیر رو به انزوا است، تصریح کردند: مسلمانان با وحدت زیر پرچم اسلام توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی و در برابر آنها ایستادگی می کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دستور خدای متعال چنین است که بر حبل الهی چنگ زنید و آن چیزی نیست مگر قرآن و عترت که هر دو یادگار ماندگار نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) می باشد که در هفته وحدت این تمسک به حبل الهی در سایه اتحاد امت اسلام ، معنا و مفهومی دیگر پیدا می کند.
 پیام هفته وحدت این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنیِ بیگانگان بگیریم. باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم.
پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صلی الله علیه و آله، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم. در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش(ص) برای کسی سر خَم نکنیم.

آیت الله نوری همدانی: مسلمانان با وحدت اجازه اختلاف افکنی توسط دشمنان را ندهند
از همین رو  آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید با اشاره به اینکه مسلمانان باید به‌صورت متحد توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمن را خنثی کنند، اظهار داشت: مسلمانان باید به وحدت و اتحاد تکیه کرده و اجازه ندهند دشمن ایجاد اختلاف کند.
وی افزود: امت اسلامی باید ضمن وحدت، نسبت به اختلاف‌افکنی‌های دشمنان هوشیاری کامل داشته باشند و این موضوع را بداند که دشمن هیچ‌گاه صلاح مسلمانان را نمی‌خواهد.
این مرجع تقلید بابیان اینکه اسلام دارای اصولی است که همه مسلمانان به آن اعتقاددارند،گفت:مسلمین جهان باید با یکدیگر ارتباط مستمر داشته باشند تا در سایه این ارتباطات و همگرایی عزت اسلامی را تقویت کنند.
استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به برکات وحدت ملت‌های اسلامی تصریح کرد: هرچه اتحاد مسلمانان تقویت شود و ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند بهتر می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و موفق‌تر باشند.

آیت‌الله سعیدی: هفته وحدت فرصتی برای تبادل نظر بین مسلمانان است
همچنین آیت الله سعیدی با بیان اینکه وحدت سبب دوری از آسیب‌های تفرقه می‌شود، گفت: وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی به ویژه در مسائل مشترک سبب رسیدن به اهداف بلند می‌شود و نباید به بهانه مسائل قومی و جناحی اختلافات وجود داشته باشد.
وی افزود: بسیاری از کشورها با آنکه ظالم و چپاولگر بوده و حتی اختلافاتی هم با یکدیگر دارند ولی زمانی که هدفی مشترک داشته باشند اختلافات را کنار گذاشته و باهم متحد می‌شوند.
امام جمعه قم به اختلافات آمریکا با کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: علیرغم این اختلافات اما زمانی که صحبت از مبارزه با اسلام ناب و مکتب اهل‌بیت(ع) می‌شود با یکدیگر متحد می‌شوند؛ مانند زمانی که حضرت امام خمینی(ره) پرچم نهضت را بلند کرد همه مخالفان اسلام ناب به دشمنی با ایشان پرداختند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف را شناخت ولی در برابر دشمنان ید واحده بود و باید نقاط مثبت را در بین مردم اشاعه داد.


آیت الله علوی گرگانی:همه مسلمانان زیر پرچم اسلام در برابر دشمنان ایستادگی کنند
این در حالی است که آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار علمای اهل سنت که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت:اگر طبق آیات الهی همراه هم باشیم هیچ دشمنی توانایی ملت‌های اسلامی را ندارد.
وی بابیان اینکه شیعیان و اهل سنت دشمن مشترک دارند و باید متحد باشند، افزود: همه مسلمانان زیر پرچم اسلام قرار دارند و باید در برابر دشمن ایستادگی کنند.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار و برکات اسلام بیان کرد:دین اسلام دین محبت ورافت و رحمت است و زیر سایه دوستی باید به دنبال فراگیری علم برویم.
آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد:ملت‌های اسلامی دشمن مشترک دارند و اگر واحده شوند هیچ آسیبی نمی‌بینند، باید مراقب باشیم بین شیعه و اهل سنت تفرقه ایجاد شود.

آیت الله اراکی:امروز گفتمان وحدت، گفتمان غالب و گفتمان تکفیر رو به انزوا است
همچنین آیت الله محسن اراکی، در مراسم افتتاحیه سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، ضمن تبریک ایام هفته وحدت و سالروز میلاد رسول اکرم(ص) اظهار داشت: امروز با عنایت های مقام معظم رهبری، پرچم وحدت در سراسر جهان اسلام به اهتزاز درآمده و مجمع جهاتی تقریب مذاهب اسلامی زیر سایه ایشان فعالیتهای گسترده ای در دنیا  انجام داده است.
وی ادامه داد: امروز جبهه مقاومت بیش از هر زمانی در سراسر منطقه استحکام یافته است، از جمله آثار پیروزی جبهه مقاومت، گسترش پیام وحدت در جهان اسلام و به انزوا کشیده شدن جبهه های واگرا در جهان اسلام است؛ امروز گفتمان وحدت، گفتمان غالب و گفتمان تکفیر رو به انزوا است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: امروز به دلیل توطئه های زیادی که علیه مسجدالاقصی صورت می گیرد، دفاع از این مسجد مقدس از طرف مسلمانان، بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
وی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد تلاش کنیم با  یکپارچگی جبهه مقاومت، مشت محکمی بر توطئه معامله قرن بزنیم و آن را با شکست نهایی روبرو کنیم.

آیت الله کعبی: جوامع اسلامی نیازمند بسیج عمومی برای تعمیق برادری هستند
آیت الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن اشاره به اینکه وحدت پایه و مبنای ساخت و بازسازی امت اسلامی است، اظهار داشت: وحدت راهبرد پایه ای ساخت جامعه در قبال ایمان ، تقوا ، پیشرفت ، عدالت و حرکت به سمت الگوی امت نمونه اسلامی می باشد.
وی ادامه داد: تحقق اهداف اسلام و عزت مسلمانان و تلاش برای شکل دهی تمدن نوین اسلامی در سایه تعمیق وحدت و برادری اسلامی محقق می شود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه متأسفانه امروز امت اسلامی وضع خوبی ندارد، گفت: عوامل، نقشه ها و برنامه های دشمن ، اهداف آن‌ها در جهت تضعیف امت اسلامی از طریق فتنه گری و جنگ های درونی جوامع اسلامی است.
وی خاطر نشان شد: امروز ما برای اینکه بتوانیم از هفته وحدت عبرت بگیریم باید در عوامل وحدت آفرین تلاش کنیم و بیماری های اخلاقی ، اجتماعی ، فکری ، روحی و روانی جامعه اسلامی با هدایت و روشنگری متفکران و رهبران جوامع اسلامی اصلاح شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خاتمه تأکید کرد: جوامع اسلامی  و امت اسلامی به یک بسیج عمومی فراگیر برای تعمیق برادری اسلامی نیاز دارد.


برخی رفتارها در وحدت اسلامی بهانه ای برای سود جوی مخالفان است
این در حالی است که حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه وحدت اسلامی به معنای محوری قراردادن مشترکات بین مسلمانان، گفت: وحدت اسلامی هرگز به معنای وحدت مذاهب، تحریف تاریخ، محو تاریخ و یا تنزل از اصول نیست.
وی عنوان داشت: به دلیل عدم معرفی دقیق مفهوم وحدت و برخی رفتارها، وحدت اسلامی بهانه ای برای سود جوی مخالفان شده است.
هر صدای تفرقه انگیزی، صدای شیطان است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وحدت اسلامی یک استراتژی است نه تاکتیک،افزود: وحدت اسلامی یک ضرورت جاوید و همیشگی است به همین دلیل مورد سفارش خداوند و اولیای دین و علمای دلسوز می باشد.
وی ادامه داد: هر صدای تفرقه انگیزی، صدای شیطان است و باید از او پرهیز کنیم، از همین رو دشمن در این موضوع بین مسلمانان تفرقه می افکند و به دنبال این است که وحدت بین جوامع اسلامی عملی نشود.

انتهای پیام/160
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13478