printlogo


التماس نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت برای ۶ ماه دیگر
کد خبر: 13854
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در خلال جلسه حزب لیکود و حزب آبی وسفید از بنی گانتز، رهبر این حزب خواست ۶ ماه دیگر به او فرصت داده شود در مقام نخست وزیری باقی بماند. نتانیاهو رئیس حزب لیکود و گانتز رهبر حزب آبی و سفید هستند که در انتخابات کنست (پارلمان اسراییل) موفق به کسب بیشترین کرسی شدند. 

نتانیاهو در جلسه امروز خطاب به حاضران در جلسه قول داده در صورت موافقت گانتز، این طرح را صادقانه اجرا کند و پس از ۶ ماه از نخست وزیری کناره گیری کند. ظاهرا علی‌رغم اصرار نتانیاهو، «یئر لاپید» یکی از اعضای شاخص ائتلاف آبی و سفید با این پیشنهاد مخالفت کرده است. پس از اتمام جلسه، حزب لیکود طی بیانیه‌ای، لاپید را به کارشکنی متهم کرد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی یک سالی است که درگیر روند تشکیل کابینه است. با وجود برگزاری دو انتخابات پیاپی، تشکیل کابینه به دلیل اختلاف شدید میان احزاب سیاسی همچنان یک معضل بزرگ برای صهیونیست‌ها باقی مانده است. ادامه این روند احتمالا منجر به برگزاری سومین انتخابات در آینده‌ای نزدیک خواهد شد.

نتانیاهو هفته پیش در پرونده‌های موسوم به هزاره، به «دریافت رشوه»، «تقلب» و «سوء استفاده از اعتماد عمومی» متهم شد. در صورتی که نتانیاهو از قدرت کنار گذاشته شود، احتمال زندانی شدن او پس از محاکمه زیاد است. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/13854