printlogo


درخشش مردان فرنگی قم با طلای جام باشگاه‌های جهان
کد خبر: 14371
مردان فرنگی‌ قم با درخشش در پیکارهای 2019 کشتی فرنگی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان مدال طلای این تورنمنت بزرگ کشتی دنیا را برای ورزش قم به ارمغان آوردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از سال 2013 که به پیشنهاد فدراسیون کشتی کشورمان استارت برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان زده شد، همواره تیم‌‌ها و کشتی‌گیران زیادی از قم در این مسابقات به میدان رفته و افتخارات زیادی را نصیب کشتی و ورزش قم کرده‌اند.

در رده‌ باشگاهی تیم صبای قم رتبه هشتمی جهان را در کارنامه دارد و در انفرادی نیز نفراتی همچون علی‌اکبر حیدری، محمدجواد رضایی و علیرضا نجاتی افتخار آفرینان کشتی قم در این رویداد بزرگ بوده‌اند، مسابقاتی که ششمین دوره آن در سال 2019 نیز به میزبانی ایران در شهر بجنورد به انجام رسید و ایرانی‌ها جام قهرمانی را در خانه نگه داشتند.

در ششمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان 6 تیم از کشورهای مختلف در شهر بجنورد استان خراسان‌شمالی با یکدیگر رقابت کردند و سرانجام تیمی به نام بازار بزرگ ایران با درخشش کشتی‌گیران قمی خود یعنی علیرضا نجاتی و محمدجواد رضایی به عنوان قهرمانی دست یافت.

بعد از پایان دیدارهای مقدماتی و نیمه نهایی، سرانجام تیم‌های هموطن یعنی بازار بزرگ ایران و سینا صنعت ایذه به فینال رسیدند و تیم بازار بزرگ با نتیجه 9 بر یک حریف خود را شکست داد و قهرمان شد، دستاورد بزرگی که با عملکرد موفق نجاتی در وزن 60 کیلوگرم و رضایی در وزن 67 کیلوگرم به بازار بزرگ رسید.

در فینال این دوره از مسابقات علیرضا نجاتی نفر سوم مسابقات جهانی 2019 و دارنده سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو در وزن 60 کیلوگرم حرفی نداشت و برنده اعلام شد، اما محمدجواد رضایی در وزن 67 کیلوگرم یک کشتی‌ سخت و نفس‌گیر را با حساب 3 بر 2 از شاهین بداغی عضو تیم سینا صنعت ایذه برد.

در مسابقه رده‌بندی ششمین دوره کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، نماینده آذربایجان با نتیجه 6 بر 4 از سد تیم گهر زمین سیرجان عبور کرد و در رقابت برای کسب عنوان پنجم نماینده هند با نتیجه 5 بر 4 نماینده ارمنستان را از پیش‌رو برداشت و پرونده این رقابت‌ها تا سال 2020 بسته شد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14371