printlogo


معاون دفتر تبلیغات اسلامی: مبارزه با اندیشه‌های تکفیری نیاز امروز جهان اسلام است
کد خبر: 14446
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نجف لک زایی روز دوشنبه در حاشیه «همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی در چشم‌انداز تمدنی ایران و جهان عرب» در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: ایجاد بستر لازم برای گفت‌وگو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب می‌تواند نقش موثری در روند مبارزه با تکفیر داشته باشد که هدف اصلی این همایش نیز بسترسازی برای گفت‌وگو میان اندیشمندان جهان اسلام است.

وی ادامه داد: هر اتفاق تخریبی در منطقه، به سهم خود میان کشورها فاصله می‌اندازد به همین دلیل به‌طور طبیعی تحولات و اعتراض‌های عراق نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.

وی اضافه کرد: این همایش برای تعامل میان جهان اسلام و برافراشتن پرچم صلح، توسعه، تمدن و آبادانی و ارائه برائت و بیزاری از حرکت‌های افراط‌گرایانه‌ای است که امنیت جهان اسلام و انسان‌ها را به مخاطره انداخته است.

رییس پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی ادامه داد: این همایش از سلسله همایش‌هایی است که پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی در ذیل دبیرخانه گفت‌وگوهای اندیشمندان ایران و عرب، اقدام به برگزاری آن‌ها می‌کند.

لک زایی، بابیان اینکه این چهارمین همایش است که در قالب گفت‌وگو میان اندیشمندان ایران و جهان عرب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود گفت: پیش‌ازاین نیز همایش‌هایی در کشورهای عراق، تونس، قطر و لبنان توسط دفتر تبلیغات اسلامی با این موضوع ترتیب یافته است.

معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: دبیرخانه این همایش بیش از ۲ سال در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فعال که در این مدت بیش از ۱۰۰ چکیده مقاله از اندیشمندان کشورهای مختلف به این دبیرخانه ارسال که از این تعداد ۶۰ چکیده پذیرفته‌شده و ۵۶ مقاله به این همایش راه یافت.

وی گفت: این مقاله‌ها در چهار کارگروه ادبیات و هنر معماری؛ توسعه، تمدن و چالش‌ها؛ ارتباطات و رسانه و همچنین علم در جهان اسلام با حضور اندیشمندان مختلف جهان اسلامی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

لک زایی ادامه داد: در این همایش اندیشمندانی از کشورهای ایران، الجزایر، عراق، سوریه، لبنان و عمان حضور دارند.

این همایش که صبح امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم آغازشده، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه می‌یابد.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14446