printlogo


کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با قم فردا:
اصلی‌ترین پیروز 9دی مردم بودند/ صدای ملت در9 دی شهوت قدرت‌طلبی نخبگان فاسد را خفه کرد
کد خبر: 1483
کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین پیروز 9دی مردم بودند، گفت:صدای ملت در9 دی شهوت قدرت‌طلبی نخبگان فاسد را خفه کرد.
 حجت‌الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگارقم فردا، بااشاره به 9 دی، اظهار داشت: حکومت ها حداقل به دو دسته مردمی و غیر مردمی تقسیم می شوند، در آن حکومت هایی که مردمی نیستند درگیری ها به صورت  اسلحه با اسلحه است هر اسلحه ای که قویتر باشد پیروز است لذا در کودتاها  اسلحه خشن تر و بی رحم تر مسلط است ممکن است یک حکومت طی 24 ساعت ساقط شود زیرا هر دو طرف منطق نظامی گری  دارند.

وی افزود: اما حکومت هایی که مردمی هستند نه نظام می تواند برخورد قهرآمیز نظامی متعارف در حکومت های غیر مردمی را انجام دهد نه مردم و جامعه ای در مقابل تهدید با اسلحه عقب می‌نشینند،  مردم در این حکومت ها نمی پذیرند که حکومت با اسلحه با آن‌ها برخورد کند زیرا می دانند  هدف حکومت حفظ خودش با اسلحه و زور نیست.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بنابرین معارضین چه معاند چه نادان و چه فریب خورده همگی با این باور که این حکومت مردمی است و هیچ وقت با اسلحه در مقابل معترض نمی‌ایستد عمل می‌کنند و می پندارند که خودشان همه جامعه و مردم هستند و وارد میدان می شوند.

غفاری فر بیان داشت: در فتنه 88 رهبران فتنه به مردم القاء می کردند که افرادی که فتنه می کنند و امنیت را به هم می ریزند مردم هستند،  در این مدت رهبر معظم انقلاب هرچه نصیحت های برادرانه و دلسوزانه انجام دادند تأثیری نداشت، و برخی از نخبگان سیاسی که می‌خواستند سر سفره آماده بنشینند همان خواص ساکت بودند زیرا منتظر بودند ببیند کدام گروه پیروز می‌شود تا خودشان را در آن گروه جای دهند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در فتنه 88 نخبگان فرصت طلب می دانستند که حکومت به‌صورت نظامی با آن‌ها برخورد نمی کند جسارت خود را بیشتر کردند و به  افراد سر صحنه القاء می شد که شما مردم هستید اما وقتی مردم در 9 دی سال 88 وارد میدان شدند قاعده بازی تغییر کرد در اینجا جواب مشت با اسلحه داده نشد بلکه جواب مشت با مشت داده شد و جواب فریاد با فریادی بلندتر داده شد اینجا بود که مشخص شد مردم چه کسانی هستند و چه می‌خواهند، مردم اصلی ترین پیروز 9 دی بودند.

وی تصریح کرد: در 9 دی وقتی مردم وارد صحنه شدند همه هم در داخل و هم در خارج مشاهده کردند مشت های گره کرده و فریادهای که در تمام کشور بلند شد در مقابل تعداد اندک مشت فریب خوردگاه قابل قیاس نبود، صدای رسای مردم مخصوصاً در برخی از شهرها ازجمله تهران،قم، مشهد و اهواز آبی بر آتش فتنه بود  به تعبیر یکی از بزرگان که در فتنه76 فرمودند که ما شبهه علمی را با استدلال جواب می‌دهیم و شهوت عملی را در گلو خفه می‌کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: صدای رسای ملت شهوت قدرت طلبی نخبگان فاسد را خفه کرد، آن‌هایی هم که فریب خورده بودند مشاهده کردند مردمی که به رفتار آن‌ها اعتراض دارند بسیار بیشتر از خودشان است که در این مدت در کف خیابان آشوب می کردند طبیعتاً بعد از 9 دی هم حیله و نقشه خواص از بین رفت هم مردم متوجه شدند که این‌ها دلسوز مردم نیستند، بعد از 9دی نخبگان ساکت و دنیاطلب هم کم‌کم اعلام موضع کردند.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/1483