printlogo


تکواندوکار قمی ‌نایب‌قهرمان ایران شد
کد خبر: 14909
تکواندوکار مطرح استان قم با ایستادن در جایگاه دوم و کسب عنوان نایب‌قهرمانی به کار خود در مسابقات قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی پایان داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسابقات آزاد قهرمانی تکواندو بزرگسالان ایران یک بار دیگر برای تکواندو قم پیام‌آور شادی بود و با درخشش یکی از چهره‌های همیشه موفق سال‌های اخیر قم در این رشته یعنی محمد صفایی شاگرد موفق روح‌الله رضاپور مربی مطرح تکواندو قم و مربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران، نشان نقره به تیم منتخب هیأت تکواندو قم اختصاص پیدا کرد.

سکونشینان اوزان مختلف این رقابت‌ها در حالی معرفی شدند که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو، مسابقات در خانه تکواندو جریان دارد و در روز دوم هوگوپوشان اوزان اول و پنجم یعنی منهای 54 و 74 کیلوگرم با یکدیگر رقابت کردند که محمد صفایی از قم در وزن منهای 74 کیلوگرم روی سکوی نایب‌قهرمانی جای گرفت.

در این دوره از رقابت‌های آزاد بزرگسالان ایران که در واقع مرحله نخست انتخابی تیم ملی نیز به شمار می‌رود، 769 هوگوپوش از استان‌های مختلف به مدت چهار روز رقابت می‌کنند، در حالی که تیمی متشکل از بهترین‌های تکواندو قم راهی این مسابقات شد و سهم آن نشان نقره محمد صفایی بود.

در وزن منهای 74 کیلوگرم بعد از مبارزه‌های مقدماتی و نیمه نهایی، محمد صفایی از تیم هیأت تکواندو قم به همراه مهدی عابدینی از تیم هیأت البرز مجوز حضور در دیدار نهایی را کسب کردند و سرانجام عابدینی به مقام نخست و عنوان قهرمانی رسید، وزنی که در آن صفایی نایب‌قهرمان شد و مقام سوم مشترک را حمیدرضا خدابخشی از مازندران و سالار کرمی از فارس به دست آوردند.

در این دوره از مسابقات  ملی‌پوشانی حاضر در جمع 20 نفر برتر رنکینگ جهانی و المپیکی، ملی‌پوشان حاضر در مسابقات 2019 قهرمانی جهانی در منچستر، مدال‌آوران بازی‌های یونیورسیاد 2019، مدال‌آوران المپیک نظامیان جهان، نفرات اول و دوم جام ریاست فدراسیون جهانی در کیش،  نفرات اول و دوم مسابقات سال 1398 قهرمانی کشور و نفرات اول و دوم رنکینگ انفرادی اوزان هشت‌گانه لیگ برتر تکواندو جام خلیج‌فارس در 1398 معاف بودند و برترین‌ها به مسابقات ورود به اردوی تیم ملی می‌روند.




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/14909