printlogo


پیام مراجع و علما در پی شهادت سردار سلیمانی
کد خبر: 15032
مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و مسئولان عالی رتبه در جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای، شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و مسئولان عالی رتبه در جمهوری اسلامی ایران در پیام های جداگانه ای، شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق را تسلیت گفتند.
متن پیام ها به شرح ذیل می باشد:

آیت الله مکارم شیرازی:آمریکایی‌ها با شهادت سپهبد سلیمانی قبر خود را کندند‌
در پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی آمده است: شهادت بسیار دردناک سردار بزرگ اسلام و فرمانده بی نظیر و شجاع همه را تکان داد.

در ادامه این پیام تاکید شده است: او مردی بزرگ و کم نظیر و بسیار آگاه بود که نام او در تاریخ اسلام و جهان به عنوان سرداری بزرگ، باقی خواهد ماند و راهش پر رهرو.

در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه جنایتکاران آمریکایی با این عمل وحشیانه قبر خود را کندند و انتقام شدیدی در انتظار آنهاست، آمده است: اینجانب این ضایعۀ بسیار اسف انگیز و شهادت دوستان او به ویژه سردار ابومهدی المهندس را به همۀ رهروان حق و تمام رزمندگان اسلام و آزادی خواهان جهان و علاقه‌مندان او در سراسر دنیا و نیز به بیت شریف آنها تبریک و تسلیت عرض می کنم و یقین دارم که علاقه مندان به او، راه او را با قدرت و قوت بیشتری ادامه خواهند داد.


آیت الله نوری همدانی: شهادت سپهبد سلیمانی زمینه سقوط قطعی استکبار را فراهم می‌کند
آیت الله نوری همدانی در پیامی شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت و اعلام کرد: بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

در پیام تسلیت آیت‌الله نوری همدانی آمده است: بار دیگر استکبار جهانی و ایادی آن چهره شقی خود را نمایان نمود و عده‌ای از بهترین بندگان صالح خدا را به شهادت رساند؛ امروز جبهه مقاومت خوار چشم دشمنان شد و زمینه نابودی استکبار را در منطقه فراهم کرد.

در این پیام خاطرنشان شده است: بی‌شک شهادت فرماندهان این جبهه و خصوصاً شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی فرمانده حشدالشعبی آینده را روشن و زمینه سقوط قطعی دشمن را فراهم خواهد کرد.

در این پیام تاکید شده است: این عزیزان شایسته شهادت بودند و اجر مجاهدات خود را دریافت کردند، همانطور که امام عظیم الشأن فرمودند «شهادت هنر مردان خداست». امروز دشمان بدانند این ملت میلیون‌ها عاشق شهادت دارد که راه این شهدای والامقام را ادامه خواهند داد.

در این پیام آمده است: اینجانب شهادت این شهدای والامقام خصوصاً حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را به روح بلندشان تبریک گفته و به همه ملت‌های آزادیخواه جهان تسلیت عرض می‌نمایم.


آیت الله اعرافی: حاج قاسم سلیمانی سردار اسلام و عزیز انقلاب و ملت ایران بود

در پیام تسلیت آیت الله اعرافی به مناسبت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس آمده است: شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی، مراجع عظام تقلید در نجف اشرف و قم دامت برکاتهم، ملت‌های شریف ایران و عراق و تمامی جهان اسلام و آزادگان جهان تسلیت عرض می نماییم.

در ادامه این پیام تصریح شده است: خون این شهیدان والامقام بار دیگر نشان داد که دو ملت بزرگ ایران و عراق دارای سرنوشتی مشترک بوده و در این راه از نثار خون عزیزترین فرماندهان خود دریغ نخواهند کرد.

در این پیام تاکید شده است: جنایت بزدلانه نیروهای تروریست آمریکایی در به شهادت رساندن این شهیدان عزیز بار دیگر ثابت کرد که دشمن از هیچ‌گونه عمل ناجوانمردانه‌ای برای جلوگیری از استقلال و سعادت ملتهای منطقه دریغ نمی‌کند.

در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه شهادت این سرداران سرافراز نوید بخش شکست و زبونی دشمنان و عزت و سربلندی بیشتر اسلام و مسلمین در منطقه خواهد بود، تاکید شده است: حاج قاسم سلیمانی سرباز و سردار اسلام عزیز و انقلاب اسلامی و ملت ایران بود که به آرمان عزت و هویت و تمدن اسلامی اذعان داشت و دربرابر تروریسم ایستاد و از ملت بزرگ عراق و ایران دفاع کرد و در پایان به فوز عظیم شهادت و لقاء الله نائل آمد و دشمنان اسلام و ایران و عراق و امت اسلامی بدانند رفتن سردارانی چون حاج قاسم و ابو مهدی عزیز گرچه سخت و جانکاه است اما راه سرخ آنان با اقتدار و افتخار ادامه خواهد یافت.

در پایان این پیام یادآور شده است: حوزه‌های علمیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت این شهدای عزیز،  بر ادامه راه آنان تا نابودی باطل و پیروزی حق تأکید کرده و باور دارد رزمندگان اسلام، پاسخ سختی را به این جنایت خواهند داد.


آیت الله مصباح یزدی:تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم
در پیام تسلیت آمده است: مصیبت بسیار بزرگی که امروز اتفاق افتاده و یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر یا بی‌نظیر را از جامعه‌ی ما گرفته به پیشگاه مقدس ولی عصر ارواحنا فداه و همه‌ی علاقه‌مندان به اسلام و انقلاب تسلیت عرض می کنم.
البته همه‌ی ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه‌ی امت می‌شود. و تا به حال ما از این شهادت‌ها ضرری نکرده ایم، کما اینکه از شهادت سیدالشهداء (ع) که بزرگترین فاجعه انسانی درعالم بود بیشترین فایده را برده ایم و امروز اسلام و انقلاب و مکتب تشیع و آموزه‌های اهل بیت (ع) به برکت این شهادت باقی مانده و اگر این شهادت اتفاق نیفتاده بود معلوم نبود من و شما هم چه اطلاعی از حقایق اسلام و تشیع و از مکتب اهل بیت (ع) داشته باشیم.
بنابراین از یک جهت هم، جای تبریک دارد که این حادثه باعث این می‌شود که برکات گسترش پیدا کند و فیوضاتش شامل همه‌ی عالم اسلام بشود. به همین مناسبت هم مقام معظم رهبری در پیامشان هم تبریک و هم تسلیت فرمودند.
خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهداء محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم بشود.

آیت الله سبحانی:سردار سلیمانی عاشق شهادت در راه خدا بود
آیت الله سبحانی با صدور پیامی سردار قاسم سلیمانی را شجاع و دل بسته اعتلای اسلام و حفظ ایران دانست و افزود این شهید والا مقام- خدمات عزیمی در سالها فرماندهی سپاه انجام داد
وی با اشاره به حضور این سردار بزرگ در عرصه های خطر و مقاومت افزود او عاشق شهادت در راه خدا بود


آیت الله علوی گرگانی:شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی توانند فرار کنند
آیت الله علوی گرگانی نیز با صدور پیامی با تسلیت این ضایعه اسف بار آمده است :باردیگر چنگال ددمنشانه استقلال و امنیت منطقه و استکبار جهانی یکی از خوبان و یاران این انقلاب را از میان ما برچید و به ملکوت اعلی برد.

شهادت مرحوم حاج قاسم سلیمانی که در راه اعتلای عزت ملتهای منطقه و دور کردن دستان خونخوار استکبار از منابع ملی کشورها و تسلط اجانب و ایادی مستکبرین بر این کشورها زحمات فراوانی را کشید موجب تاثر فراوان اینجانب گردید.

ایشان با کمک بسیج مردمی عراق و سوریه توانستند شر داعش را ازبین برده و ضربه هولناکی به نقشه های دشمنان مستکبر و ایادی آنها وارد کنند، همیشه مورد نفرت دشمنان بوده و آخرالامر به دست آنها به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت و همنشینی با مولای شهید خود اباعبدالله الحسین علیه السلام بودند نائل گردید.

شکی نیست که جنایتکاران از تبعات این جنایت خود نمی توانند فرار کنند و روزی دست انتقام دامن آنها را خواهد گرفت.

آیت الله سعیدی:غم بزرگی بر دلهای مستضعفین جهان نشست
در پیام آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل بیت آمده است :شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، سرباز ولایت حاج قاسم سلیمانی که با مجاهدت مخلصانه و شجاعت وصف ناپذیر خویش سرآمد مبارزه با استکبار جهانی و شیاطین و اشرار عالم بود، غم بزرگی بر دلهای مستضعفین جهان نشاند، این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌‌فداه و مقام معظم رهبری مدظله العالی و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض میکنم.

آیت الله صافی گلپایگانی:شهید سلیمانی در نبرد با دشمنان اسلام در صف نخست مبارزه بود

با تاسف و تاثر فراوان شهادت سردار بزرگ اسلام،مجاهد سرافراز،سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دریافت نمودم.

شهیدی که دوران زندگی خود را وقف اسلام و خدمت به مردم و پاسداری از ارزش های اسلامی نمود؛ آن شهید سعید از عاشقان و دلباختگان حضرات معصومین به ویژه سالار شهیدان حضرت سید الشهدا علیهم السلام بود،که با پیروی از مکتب نورانی اهل بیت در نبرد با دشمنان اسلام و تروریست های خائن و کج اندیشان مذهبی در صف اول مبارزه بود .

هنر مردان خدا اینست که از این زندگی زودگذر و فانی استفاده ابدی و جاودانی نموده و جان خود را تقدیم ذات ربوبی نمایند. 《طوبی لهم و حسن ماب 》

شهادت این مجاهد بزرگ و تعدادی از هم رزمانش به ویژه شهید ابو مهدی المهندس را به آزادمردان جهان و ملت غیور و شریف ایران و خانواده محترم آنان تسلیت می گویم .

نصرت اسلام و عزت و سرافرازی ملت عزیز را در ظل عنایات حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسئلت دارم .


آیت الله جوادی آملی:انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد
آیت الله جوادی آملی نیز ضمن انتشار پیامی تاکید کرده است :شهادت ابر مجاهد قرآن و عترت و جهان اسلام، سردار بزرگ جناب قاسم سلیمانى (قدس سره) قلوب آزاد مردان مبارز را جریحه دار و عواطف راد مردان مجاهد را متالّم کرد.

در ادامه این پیام آمده است :این سانحه سنگین و رخداد تلخ را به حضرت بقیة الله الأعظم ( ارواح من سواه فداه) و امت بزرگوار اسلام تسلیت و حشر آن شهید رحیل را با شهداى صدر اسلام و همرزمان وى از خداى سبحان مسئلت کرده، انتقام الهى یقیناً به حیات قاتلان بشریت خاتمه خواهد داد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی: حیات و شهادت سپهبد سلیمانی خدمت به اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی اظهار داشت: این شهادت جبهه مقاومت ما را تقویت می‌کند.

وی افزود: سردار سلیمانی بارها آروزی شهادت کرد و به عنوان سرباز ولایت به آروزی خود رسید.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: نسبت به جبهه مقاومت هم حیات سردار سلیمانی خدمت به اسلام بود وهم شهادتش نیز خدمت به اسلام است و بیشتر خدمت می‌کند.


انتهای پیام/170
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15032