printlogo


طرح کمربندی جدید قم به نام سردار قاسم سلیمانی نامگذاری می‌شود
کد خبر: 15177
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران، اظهارداشت: برای این طرح ۲۱ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و از مصوبه‌های هیات وزیران است و کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن نیز دردهه فجر به زمین زده خواهد شد.

وی بیان داشت: ما از هم اکنون این طرح را به نام سردار قاسم سلیمانی نام‌گذاری می‌کنیم، تا تمام زائران و مجاورانی که از اقصی نقاط کشور از این این مسیر تردد می‌کنند، همواره این یاد و نام را زنده نگه دارند.

سرمست گفت: مهمتر از همه این است که پایبند به آن ارزش‌هایی باشیم که این سرداربزرگ درعمل با آنها زیست، و برای استقرار آن ارزش‌ها جنگید و مجاهدت کرد و به فیض شهادت که آرزوی دیرینه اش بود، رسید.

وی خاطرنشان کرد:‌ امروز درشورای معاونان استانداری تاکید شد که شورای شهر و شهرداری قم‌ نیز  به منظور گرامیداشت یاد و خاطره و نام‌ و آوازه این شهید بزرگوار یک یادمان، اِلمان و نامگذاری درسطح شهر قم داشته باشند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود همچنین شهادت حاج قاسم سلیمانی را به محضر شهروندان قم، ملت بزرگ ایران، شیعیان، مسلمانان و آزادیخواهان جهان تسلیت گفت، و افزود: آن سردار بزرگ در طول حیات خود نماد وحدت، همدلی و عشق به اهل بیت(ع) بود، و از این نظر همه قلب‌ها را به خود جلب کرده بود و مشتاق او بودند و به همین علت سردار دل‌ها نام گرفت، و در شهادت او نیز به نوعی این مساله را می‌بینیم.

سرمست با اشاره به مراسم وداع با پیکر مطهر سردار سلیمانی درقم گفت: در این رابطه ستادهای مردمی به صورت داوطلبانه و مشتاقانه شکل گرفته و انشاء الله  استقبال باشکوهی از پیکر مطهر شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به استقبال حوزویان، دانشجویان و دانش آموزان استان برای شرکت در این آیین گفت: برای اینکه این استقبال صورت بگیرد، دانشگاه‌ها استان و مقاطع مختلف تحصیلی در دو نوبت صبح و عصر فردا تعطیل است، و امتحانات نهایی نیز به پایان برنامه زمان بندی شده موکول شده تا دانش آموزان با خیال راحت بتوانند در کنار خانواده های خود در این آیین حضور پیدا کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت درحمله بالگردهای آمریکایی درفرودگاه بغداد به شهادت رسید. 




انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15177