printlogo


امام جمعه قم:
زنجیره انتقام سخت تمام نشده است/آمریکا هیچ وقت ضرب شست ایران را فراموش نمی کند
کد خبر: 15295
امام جمعه قم گفت: زنجیره انتقام از این جنایت بین المللی تمام نشده و این زنجیره مقاومت وقتی تمام می شود که جهان اسلام از حضور تروریست های آمریکایی پاک شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز ما نسل بزرگی از جوانان رشید داریم که برآمده از الگوی مالک اشتر هستند، اظهار داشت: مالک اشتر نسل دو و سه بود که در عصر پیامبر(ص) درخشید و در کنار امیرالمومنین(ع) جهاد کرد، نام بلند عمار، ابوذر و سلمان در نهج البلاغه محدود آمده است، اما نام مالک اشتر در نهج البلاغه حداقل شش بار آمده است.
وی ادامه داد: مالک اشتر مرد معرفت و دانش و فضل و فضیلت بود، خطبه مالک اشتر در جنگ صفین هنگامی که خوارج تسلیم یک مذاکره ننگین شدند، خطبه کم نظیری بود.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه مالک اهل اخلاق نیکو و خیرخواهی برای مردم بود،گفت: شجاعت بی نظیر مالک اشتر نیز از دیگر ویژگی های این شخصیت بود همچنین بصیرت و بینش اجتماعی و سیاسی مالک اشتر نیز زبانزد بود.
وی ابراز کرد: وقتی خبر شهادت مالک را به حضرت علی (ع) دادند، مولا تا چند روز محزون بودند و در وصف مالک فرمودند، شما چه می دانید مالک که بود.
آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهید قاسم سلیمانی گفت: او اهل عبادت و ذکر با خدا بود، اخلاق و ادب و تواضع و مهربانی نماد این شخصیت بود، شجاعت و انقلابی گری این شهید همان شجاعت مالک اشتر بود، سلیمانی گوش به فرمان رهبر انقلاب بود و او را حجت الهی می دانست.

شهید سلیمانی یک دیپلمات انقلابی و سیاستمدار شجاع بود
وی خاطرنشان کرد:شهید سلیمانی مجسمه ایثار و مقاومت و شخصیتی بود که همه عمر را در خدمت اسلام سپری کرد، حکمت و عقل و فهم او همواره موردتاکید رهبر انقلاب بود، سلیمانی چهره بین المللی داشت، او به امت اسلام و به وحدت همه مذاهب اسلامی پایبند بود، سلیمانی از عقل راهبردی و استراتژیک برخوردار بود؛ او یک دیپلمات انقلابی و سیاستمدار شجاع بود.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در عرصه عملیات نظامی یک نابغه بزرگ بود، گفت: حمایت از رشد و اقتدار حزب الله لبنان، حمایت از مبارزات فلسطینی ها و پایه ریزی قدرت مقابله فلسطینی ها در مقابل اسرائیل، حمایت از ملت های مظلوم، شکست دادن داعش از دستاوردهای این شهید بود.
وی اضافه کرد: مردم در تشییع پیکر این شهدا یک بار دیگر شکوه و عظمت خود را به رخ مستکبرین عالم کشیدند.
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه با این حادثه خوی تروریستی آمریکا برای عالم روشن شد، تاکید کرد: شهادت قاسم سلیمانی پایه های دوستی ملت ایران و عراق را مستحکم تر کرد و عمق روح جهاد و مبارزه در میان امت اسلام بیشتر شد.

آمریکا هیچ وقت ضرب شست ایران را فراموش نمی کند
وی عنوان کرد: برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم یک کشوری به پایگاه های آمریکا حمله کرد و برای نخستین بار آمریکا از ملت ایران ضرب شستی دید که تا تاریخ، تاریخ است، آن را فراموش نخواهد کرد.
مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه  ترامپ بداند که 56 سال قبل امام(ره) در فیضیه فرمود که رئیس جمهور آمریکا منفور ترین شخص در میان ملت ما است، گفت: امروز نیز ترامپ و دولتمردان ستم پیشه آمریکا منفور ترین آدم ها در میان ملت های قهرمان هستند.

اروپا در قصه برجام و شهادت شهید سلیمانی رفوزه شد
وی افزود: سازمان ملت و نهادهای بین المللی امتحان بدی دادند که در پرونده آن ها ثبت می شود، اروپایی ها هم در قصه برجام و هم در قصه شهادت شهید سلیمانی رفوزه شدند.
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه  کشورهای منطقه بدانند که ما با آن ها دشمنی نداریم، ادامه داد: امروز طرف ما آمریکا است و هر کسی که با آمریکا در تهاجم به محور مقاومت همراهی کند، دشمن ما است.

زنجیره انتقام سخت تمام نشده است
وی تاکید کرد: زنجیره انتقام از این جنایت بین المللی تمام نشده و این زنجیره مقاومت وقتی تمام می شود که جهان اسلام از حضور تروریست های آمریکایی پاک شود.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15295