printlogo


رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی:
علوم انسانی موجود براساس مبانی غربی است/ارتباط دوسویه بین گام دوم انقلاب و علوم انسانی
کد خبر: 15392
رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت های عظیم علوم انسانی برای تحقق اهداف بهره بگیریم، گفت: در واقع بین بیانیه گام دوم انقلاب و علوم انسانی یک رابطه دو سویه وجود دارد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که در مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: جامعة المصطفی یک نهاد علمی آموزشی بین المللی بوده که رسالت آن گسترش اسلام ناب در سراسر دنیا است.
وی افزود: این نهاد در سه عرصه تبیین علوم اسلامی، زبان و فرهنگ ها و علوم انسانی برای رسیدن به اهداف خود فعالیت می کند و علوم انسانی در این نهاد با رویکرد علوم اسلامی دنبال می شود.
رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: علوم انسانی اگر با رویکرد اسلامی و با نگاه اسلامی سازی علوم و یا تاسیس علوم انسانی جدید دنبال شود، می تواند تحولی شگرف در عرصه بین المللی ایجاد کند.
وی بیان داشت: علوم انسانی معمولا مخاطبان خاص خود را دارد اما اگر علوم انسانی از منظر اسلام دنبال شود، می تواند در دنیا فراگیر شود.
حجت الاسلام والمسلمین همت بناری با اشاره به اینکه جامعه المصطفی در بُعد آموزش و تولید مفاهیم علوم اسلامی فعالیت دارد،گفت: انقلاب اسلامی مفاهیم جدیدی به جهانیان عرضه کرده و مبداء تحولی عظیم در عرصه های علوم انسانی در جهان بوده است.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آثار و برکات انقلاب پرداخته اند و در بخش دوم نقشه راه را برای انقلاب ترسیم کرده اند؛ علم و پژوهش، اخلاق و معنویت، جوانان و جایگاه ویژه آنان در آینده انقلاب، فردسازی، جامعه سازی و جامعه پردازی و در نهایت تمدن سازی ازمفاهیم و کلید واژه های  گام دوم انقلاب است.
رئیس همایش ملی ظرفیت های علوم انسانی برای تحقق گام دوم انقلاب با اشاره به اینکه ما باید از ظرفیت های عظیم علوم انسانی برای تحقق این اهداف بهره بگیریم، گفت: در واقع بین بیانیه گام دوم و علوم انسانی یک رابطه دو سویه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد:علوم انسانی موجود براساس مبانی غربی است؛ این علوم هرگزی نمی تواند مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب را برای تحول در آینده بشر ایجاد کند.
حجت الاسلام والمسلمین همت بناری اضافه کرد: ما باید با اندیشه اسلامی سازی و تولید اندیشه های نوین در علوم انسانی یک تحولی ایجاد کنیم تا ظرفیت تحقق اهداف بیانیه را داشته باشد.
وی مطرح کرد: ظرفیت سنجی و نگاهی تحولی به علوم انسانی موجود و تولید علوم انسانی اسلامی و تاسیس دانش ها نوین اسلامی در قالب این همایش دنبال می شوند.
رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی در بستر انقلاب اسلامی رشد و توسعه پیدا کرد و انقلاب اسلامی محدود به کشور ایران نبوده و رسالت جهانی دارد، این انقلاب با هدف ترسیم نقشه جدید در عرصه جهانی ایجاد شده است.

انتهای پیام/
لینک مطلب: http://qomefarda.ir/News/item/15392